Wat doe je wanneer je een hele dag al last hebt van buikpijn?

Naast een paracetamol nemen dan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Klinkt misschien wat apart, maar als je familie, vriend, huisgenoot hebt > vraag of iemand even op je wil gaan zitten. Dit is gek genoeg vaak effectief.

Daarnaast: goed ademen, kippensoep nemen, kort en zeer koud/warm douchen (als de wiedegai afdrogen en aankleden!), sokken sloffen en trui aan, 5 minuten gaan liggen. Dit zijn bijzonder activerende activiteiten waarbij je jezelf zowel geestelijk als fysiek positief stimuleert.

Andere tip: laat de pijn over je heen komen, als je dat nog niet deed > er niet tegen gaan vechten. Een bepaalde mate van dankbaarheid dat je pijn voelt, dus dat er iets aan de hand is waar je signalen van mag ontvangen, kan daarbij helpen.

Beterschap :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

warme kruik erop leggen, op bed liggen onder de warme deken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pepermuntthee drinken, of, als je het hebt, venkelthee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder pakte vroeger een balletje, dat kon een tennisballetje of zo zijn, en maakte daarmee draaiende bewegingen met enige druk over de buik en onderbuik, meestal trok na een tijdje de buikpijn dan weg.

Misschien heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een warme douche nemen, en vooral geen dranken met bubbels drinken.

Liever helemaal geen koude dranken drinken, maar bijvoorbeeld thee.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ademhalingsoefeningen kunnen ook helpen.
Ga op je rug liggen en ga diep ademhalen, en hou de adem dan een paar tellen in. Vervolgens geconcentreerd en gelijkmatig uitademen.

Zorg er voor dat je adem haalt vanuit je buik en niet vanuit je borstkas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem bakje warme melk met twee klontjes suiker. Echt een warme melk helpt wonder bij buikpijn...
Met warm bedoel ik du echt heet!
Gewoon doen ook als je niet lust wel doen. Dan ben je der lekker er vanaf.
Suc6!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ja! maar dan met honing graag :)
Probeer op de eerste plaats te lokaliseren waar de pijn vandaan komt.
Vooral van belang is om erachter te komen of je geen blindedarm ontsteking hebt. Daarmee rondlopen kan namelijk gevaarlijk zijn.
Als de pijn erg hevig is en je kunt er geen logische verklaring voor vinden zoals verstopping, zwaar of vreemd gegeten, griep of spanning, moet je er sowieso niet te lang mee doorlopen.
Heb je het de volgende morgen nog, ga dan even langs de huisarts.

Heb je niet het gevoel dat er iets ernstigs aan de hand is?
Tja....wat geweldig helpt is een wietjointje. Maar dat moet je willen natuurlijk.
En verder...een warme kruik op je buik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je drinkt een lepel vlierstroop,en meestal verdwijnt de buikpijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Venkelthee drinken, maar nog belangrijker: neem geen paracetamol meer. Dit is helemaal niet goed voor je maag, aspirine is ook niet goed.
(mocht je toch een pijnstiller willen nemen, neem dan een zetpil, die zijn in ieder geval niet slecht voor je maag)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig, al die antwoorden!
Echt fantastisch, al die adviezen.
Zorgen dat je eens flink kan poepen, staat die er al bij?
Eventueel met behulp van een laxeertabletje of van die speciale thee.

Ik hoop dat je er intussen van af bent, anders zou ik morgen even contact opnemen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bananen eten !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beker warme/hete melk met een pepermuntje of anijsblokjes erin, helpt heel goed, buikpijn is snel over.