hoe oud kan een mens worden?

mijn oma is 98 en ik wil daarom weten hoe oud ze nog kan worden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
9 jaar geleden
dat ligt aan haar gezondheid

Antwoorden (4)

De vrouw die tot nog toe het langst geleefd heeft in Nederland, is ruim 115 jaar oud geworden. Op dit moment is de oudste inwoonster van Nederland ruim 109 jaar.
Een overzicht, zie onderstaande link.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_oudste_vrouwen_van_Nederland
jc54
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Huh... waarom die minnen ? Dit is gewoon relevante informatie.
Plus van mij !
Professor Sir Colin Blakemore, de voormalige chef van de Britse Medical Research Council, beweerde dat er een plafond is voor hoe lang de mens kan leven en hoe oud het menselijk lichaam kan worden. Hij ziet een levensduur van 120 jaar dan ook "mogelijk als de absolute limiet", vooral omdat de mensen die deze kaap bereiken "zo zeldzaam" zijn. Zelfs met medische en technologische vooruitgang, is het onwaarschijnlijk dat deze drempel overschreden wordt. Daarmee bevestigt hij de resultaten van een Frans onderzoek in augustus, waaruit bleek dat het 'eeuwige leven' hoogst waarschijnlijk uitgesloten is.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Totdat wij het ouderdomsproces kunnen vertragen. Dit is al op muizen (geloof ik) mogelijk, maar hoe lang het duurt voor het op mensen gebruikt kan worden en hoe veilig het is, dat is nog afwachten...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Typisch die 120 jaar. In Joodse kring wenst men elkaar al eeuwenlang met verjaardagen "de volle 120 jaar". Waar die gewoonte vandaan komt weet ik niet. Misschien omdat Mosje (Mozes) 120 jaar is geworden?
kierkegaard47
9 jaar geleden
Het zou ook op basis van deze tekst kunnen zijn (dit staat in het verhaal van Noach, over de zondvloed): (Genesis 6:3):
En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn Doorgaans wordt deze tekst uitgelegd als dat er nog 120 jaar "uitstel van executie" werd gegeven voor de zondvloed kwam, maar er zijn er ook die deze tekst zo lezen dat 120 jaar als bovengrens op de lengte van een mensenleven staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.spitsnieuws.nl/raar/2013/07/141-jarige-duikt-op-als-oudste-mens. Ik heb er een van 141 gevonden ;-)
De vrouw (en persoon) die wereldwijd het langst geleefd heeft (welke officieel erkent wordt is):

122 jaarr 164 dagen oud

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oudste_mens#Hoogst_bereikte_leeftijden_.28erkend.29

Toegevoegd na 3 uur:
Min? Die vat ik even niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Het lijkt er op dat iedereen die naar de oudste mens verwijst een min heeft gekregen van iemand. (jc54 heeft hetzelfde probleem)
M.i. is dat onterecht ! Ook jij een plus ter compensatie !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.spitsnieuws.nl/raar/2013/07/141-jarige-duikt-op-als-oudste-mens Het kan nog ouder ;-)
Hoe oud een men kan worden is afhankelijk van haar/zijn gezondheid. Wanneer de oudstemens ooit 120 is geworden, wil dat niet zeggen dat je oma dat ook kan worden.
Het ligt aan de levensomstandigheden, eten, klimaat, gezondheid voorop gesteld. Je oma heeft al een mooie leeftijd bereikt en het kan zijn dat ze in prima gezondheid verkeerd. Toch kan een verkoudheid fataal worden. Geniet van haar zolang ze in jou leven is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je gelooft wat er in de bijbel staat heeft Hij een limiet gesteld bij 120 jaar als straf voor onze zonden,
Voorheen werden mensen wel 900 tot 1000 jaar oud...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je gelooft wat er in Harry Potter staan dan kun je onsterfelijk worden met de Steen der Wijzen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
@kubus
Jezus heeft onze zonden toch weggenomen ? Daarmee zou die straf toch óók moeten vervallen ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.spitsnieuws.nl/raar/2013/07/141-jarige-duikt-op-als-oudste-mens. Het limiet staat op 141 jaar. Deze man had misschien geen zonde ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als ik het goed begrepen heb wat er in het oude testament staat zal iedereen die gelooft het eeuwige leven krijgen en zullen ook de overleden gelovigen naar de hemel gaan.een stunt waarbij Harry P in het niets valt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik goed begrepen heb wat in Harry Potter staat kun je na je dood een geest worden en mag je zolang als je wilt ronddwalen in Zweinstein, een stunt waarbij de Bijbel in het niets valt...