Vermoeidheid na buikgriep is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
42.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Goed eten en genoeg slapen

Antwoorden (2)

Dit kan heel goed, je lichaam heeft veel energie nodig om de griep te verslaan. Daarbij is het ook zo dat je minder voedingsstoffen opneemt bij buikgriep omdat je darmen niet optimaal functioneren. Ook dit is een reden van minder energie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan t niet beter omschrijven :)
Na elke soort griep (zeker als het echte influenza is) word je maar langzaam beter, griep moet je dus echt 'goed uitzieken'. Vooral je weerstand is nu ondermijnd en veel mensen trappen in de valkuil om, als ze zich weer beter voelen, maar weer aan het werk te gaan. Niet doen dus want de kans dat je meteen weer flink ziek wordt is echt aanwezig. Pas als je jezelf een week (sommige mensen zeggen zelfs 2 weken) weer beter voelt kun je alles weer gaan doen.

Of jouw buikgriep echte influenza is kun je betwijfelen, zie de bron. Maar je kunt eveneens koorts hebben, en je ellendig voelen. Bij 'echte influenza' heb je behalve koorts vrijwel altijd ook spierpijn, hoofdpijn en keelpijn en moet je geregeld hoesten.

Vaak is wat buikgriep wordt genoemd een maag-darmontsteking of een van beide, zie de bron. De koorts zal zelden echt hoog oplopen (gebeurt dat wel, boven de 40 graden, meteen de huisarts bellen) maar je kunt wel ernstig uitdrogen. Hoe weet je of je uitdroogt? Als je misselijk bent en overgeeft, als je verder diarree hebt en dus veel vocht verliest droog je uit. Dan moet je ORS nrmen (bij de apotheek halen, Oral Rehydration Salts dit is een zoutoplossing waarmee je jouw vochttekort kunt aanvullen).
Evenals ' echte influenza' is ook ' buikgriep' (wat vaak een salmonella-infectie, of een andere bacteriele of virale infectie is 'voedselvergiftiging') heel besmettelijk. Je kunt niet vaak genoeg je handen wassen. Laat ook bezoek goed hun handen wassen.

Toegevoegd na 1 uur:
O ja en natuurlijk de gewone gedragscodes volgen zoals hand voor je mond als je hoest, niet naar iemand toe niezen en zowel voor als na toiletbezoek goed je handen wassen. Je kunt namelijk behalve anderen ook jezelf opnieuw besmetten met bacterien vanuit je darmen, die komen dan op plaatsen waar jij ze niet gewend bent. En als je op je handen hebt gehoest. kunnen de bacterien/ virussen daarvan in theorie in de darmen komen. Dus wassen, wassen en nog eens wassen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zie geen antwoord op de vraag ... :O de vraag was: is VERMOEIDHEID na buikgriep normaal.
Over vermoeidheid zwijg je. ;)
(toch geef ik geen min ..)