Hoe zou je je conditie kunnen verbeteren zonder af te vallen?

Ik wil dus heel graag mijn conditie verbeteren. Ik heb namelijk echt totaal geen conditie, ben vaak al moe als ik de trap oploop. Maar mijn punt is dus dat ik hierbij niet wil afvallen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.8K
Ritsuka
9 jaar geleden
waarom zou je daarbij afvallen? gewoon genoeg blijven eten
tinus1969
9 jaar geleden
Je valt niet vanzelf af als je sport, zeker als je juist gezond eet (dus: eiwit, vet, geen suiker, weinig koolhydraten).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
waarom zou je niet willen afvallen??? lijkt mij juist handig
tinus1969
9 jaar geleden
@Durant, bijvoorbeeld omdat je al een normaal gewicht hebt?
Ritsuka
9 jaar geleden
Of ondergewicht. Niet iedereen wil afvallen.

Antwoorden (6)

rennen en dan juist iets meer eten/ongezonder eten? Conditie krijg je nou eenmaal door beweging = afvallen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
ongezonder eten is niet aan te raden, gewoon meer eten van de gezonde dagelijkse dingen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kracht training en goed veel en gezond eten.
Cryofiel
9 jaar geleden
Waarom kracht? Het gaat toch juist om de conditie?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door de krachttraining worden je spieren sterker, waardoor ze zwaarder worden
Het is waarschijnlijk zo dat je bij je conditie training inderdaad af kan gaan vallen. Maar dan is het wel je lichaamsvet dat verminderd. Als je krachttraining erbij doet dan worden je spieren sterker en groter, maar ook zwaarder, waardoor je dus wat aankomt(maar dan in positieve zin door de spieren).

Dus conditietraining voor je conditie, en gezond aankomen in gewicht(om je verminderde lichaamsvet te compenseren) : spieren kweken = zwaarder worden!

Toegevoegd na 52 seconden:
+ gewoon genoeg gezond eten! Dat is niet te vergeten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toen ik begon met sporten ( ik was 37 jaar) nam mijn gewicht toe van 62 kg. naar 68 kg.
Puur door het toenemen van mijn spieren.
Dus als je het goed doet, val je niet af, mogelijk moet je wel iets meer gaan eten, omdat je lichaam meer energie gebruikt.
Verder regelmatig leven en gezond eten, maar dat is logisch.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, dat kan vrij eenvoudig. Van (flink) bewegen zelf val je namelijk niet af, maar verbeter je wel je conditie. Wel zul je meer spiermassa aankweken - die veel meer calorieën verbruikt dan vet - en daardoor op den duur kunnen afvallen, maar als dat niet het doel is, is ' meer eten' de oplossing.
Bewegen is dus altijd goed. Als je zorgt dat je eventuele extra energie die je gebruikt (en gaat gebruiken door meer spieropbouw) aanvult met gezonde , liefst eiwitrijke voeding, kun je het afvallen indien nodig voorkomen.

Echt afvallen DOOR bewegen doe je eigenlijk pas als je heel langdurig sport ; na een uur activiteit begint je ;lichaam pas vet te verbranden. Maar dat mag gewoon met rustig fietsen of wandelen zijn, en daar krijg je weer niet echt conditie van. Voor je spieren en je skelet is dat echter wel weer een gezondere manier van bewegen.

Je conditie train je eigenlijk pas als je tegen je grenzen aan gaat zitten ; je hartslag is daarvoor een goede indicator (tenzij je betablokkers gebruikt). Zie voor meer informatie en details daarover de link.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een goeie conditie wil hebben moet je veel sporten fietsen en hardlopen enz enz maar wat op heel belangerijk is is dat je gezond eet want als je heel veel ongezonde dingen eet word je dik en als je dik ben kan je ook geen conditie opbouwen;) en het aller belangerijkste is: Begin rustig anders krijg je spierpijn suc6 nog:)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Gewicht zegt niks over conditie, ik ken een dame die triathlons loopt, en die heeft overgewicht
Het zou best kunnen zijn dat je gewoon niet genoeg energie binnenkrijgt, ik zelf geef juist het advies om zoveel mogelijk koolhydraten (maar wel zoveel mogelijk onbewerkt) te eten. Sinds dat ik elke dag zo veel eet als ik kan, ben ik vitaler dan ooit. Conditie komt hiermee vanzelf. Zoek anders maar op google of youtube naar high carb low vegan om resultaten te zien van andere mensen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Je bouwt geen conditie op met eten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door een juiste hoeveelheid gezond voedsel te eten zal je echter wel genoeg energie hebben om daadwerkelijk een goede conditie op te kunnen bouwen. Het zijn allemaal stappen in de richting van een groter doel.
Ritsuka
9 jaar geleden
Door meer eten heb je meer energie om meer te bewegen, dat snap ik.
Maar het eten alleen geeft je geen betere conditie.