hoe kan ik het best fitnessen?

hoi, ik zou erg graag gaan fitnessen om mijn been-, buik-, arm- en rugspieren sterker te maken. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik hier best aan begin. Zijn er tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Ga naareen sportschool en vraag om goede uitleg.
Ritsuka
9 jaar geleden
http://www.nerdfitness.com/blog/2010/02/15/how-to-build-your-own-workout-routine/
Dit is een goed schema om te starten 3x in de week
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In het begin krijg je altijd een personil(of hoe dat ook heet) trainer en die helpt je en laat zien hoe je er mee hoe je ermee om moet gaan en als je dat niet hebt vraag je er een
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kan dit ook als ik met familiepas sport?
Ritsuka
9 jaar geleden
je zegt niet welke sportschool je hebt, is dat Basic Fit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja, Basic Fit, ik doe het nu 2 weken, maar dat is nog wat wennen, begrijpt U? Mijn broer is erheen gegaan en zei dat zijn personal trainer erg onbekwaam was, daarom zijn we naar een andere club gegaan, maar logischerwijs ben ik nog aan het aftasten.
Ritsuka
9 jaar geleden
die pagina die ik linkte is heel goed, daar staan 5 spiergroepen op vermeld, als je eerst een warming up doet, dan een oefening uit elk van die 5 groepen en dan nog wat cardio en cooling down, dan heb je een top workout.
Doe ik nu zelf ook. Gewoon een beetje afwisselen met de oefeningen, ene keer jump squat, dan eens barbell etc. En telkens tikje zwaarder proberen.
Ritsuka
9 jaar geleden
vraag advies per oefening, of zoek filmpjes op youtube hoe je ze moet doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! ik ga zeker eens proberen!

Antwoorden (1)

Ik zou naar een paramedisch centrum gaan. Daar hebben ze o.a. fysiotherapeuten die onder begeleiding fitness geven. Dan weet je zeker dat het het goed gaat en je je lichaam overbelast. Daarna ben je helemaal vrij om een sportschool uit te zoeken of om bijvoorbeeld in de buitenlucht andere sport te gaan doen.

Toegevoegd na 31 minuten:
niet overbelast