Hoe maak je mij op tijd wakker?

Ik slaap overal doorheen zoals door een philips wake-up lightgeschreeuw, raam open, nat washandje, geaai, gekietel, verbouwing bij de buren, stofzuiger... (en dat allemaal tegelijk) Hoe wordt ik dan wakker? Als ik niet wakker wordt gemaakt slaap ik tot ong 12 uur s middags, dat is neit handig als je naar school moet.

(en ja ik ga op tijd naar bed, tussen half 10 en 10 uur)

Toegevoegd na 14 minuten:
Door mijn wake-up light, slaap ik ook minstens een uur.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Kijk naar dit filmpje voor een oplossing
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een emmer vol met ijskoud water in je gezicht, dan ben je wakker hoor!

Maar dat is wel vreemd dat je om half 10 naar bed gaat en tot 12 uur in je bed blijft liggen.

Chronisch slaaptekort? Misschien even wat meer info inwinnen en contact op nemen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is helaas een puberkwaal. Veel jongeren hebben hier last van, het heeft te maken met alle veranderingen in je lichaam en het functioneren van je hersenen. Puberhersenen functioneren nou eenmaal anders dan die van een volwassene.

Je zou kunnen proberen om drie wekkers te zetten. Alle drie met een ander geluid. Laat ze telkens 10 minuten na elkaar afgaan.

Als je niet goed ontspannen slaapt 's nachts, kun je er ook last van hebben. Eet een half uur voordat je gaat slapen een kom yoghurt. Yoghurt zorgt voor rust in het lichaam en vergemakkelijkt het spijsverteringsproces.

Nog een paar jaartjes en dan ben je er vanaf! Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pubers maken een laatste enorme fase in de ontwikkeling van hun hersens door ,en hebben daarvoor veel meer slaap nodig dan in de periode daarvoor. De meesten slapen dat wel bij in het weekend (een typische puberkwaal), maar blijkbar ishet voor jou niet zo makkelijk, en heb je je minimaal12 uur (!!) slaap vermoedelijk hard nodig.

Ik vrees dat er weinig anders op zit dan toch NOG eerder naar bed gaan. Echt een uur of 8. En dikke kans dat je dan problemen krijgt met inslapen, of gewoon de dagen tekort worden. Jammer genoeg beginnen de middelbare scholen voor de meeste pubers ook veel te vroeg ; van 10 tot 5 zou een vele beter uitgebalanceerde schooldag zijn voor de gemiddelde puber dan van 8 tot 3, maar helaas is die kennis in het middelbaar onderwijs nog niet doorgedrongen, of in elk geval niet toegepast.

Eén troost : het gaat wel weer over. Met een jaar, misschien een paar maanden al, neemt je slaapbehoefte heel langzaam wel weer af. Het is intussen echter wel heel belangrijk dat je leert ZELF je wekker te horen en ZELF je bed uit te stappen. Als je namelijk diep in je onderbewuste WEET dat er iemand (meestal je moeder) is die je niet te laat laat komen, is het ook veel makkelijker om de wekker te negeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stuk of 4/5 wekkers tegelijk zetten. Met 5 a 10 minuten verschil.. Of zeg tegen je ma of tegen broertje zusje ofso dat ze jou echt wakker moeten schudden..
Heb ook dezelfde probleem.
Erg is dat he,
Succes in ieder geval..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet je wat je moet doen

je wekker op een groot bord zetten met lepels en vorken,niet naast je bed een paar meter ervandaan

wedden dat je wakker wordt!!!!!!!!!