Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je van ms genezen?

Het is nog niet zeker maar de neuroloog is bang dat mijn moeder ms heeft, is ms te genezen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Helaas is MS een ziekte die nog niet volledig te behandelen is. Dit is met name te wijten aan het gebrek aan kennis van de oorzaken, zodat er ook geen medicijnen voor ontwikkeld kunnen worden. Wel zijn er behandelingen beschikbaar die de klachten kunnen verminderen en eventueel vertragen. Deze behandelingen zijn in de afgelopen 10 jaar sterk verbeterd en kan er voor zorgen dat de relaps-periodes minder aangrijpend zijn, en dat de tijd tussen de relaps-periodes langer worden.

Hoewel dit (nog) niet wetenschappelijk bewezen is, zijn er toch goede resultaten geboekt met het zogenaamde Jelinek-dieet. Dit dieet, wat een uitgebreidere versie is van het zogenaamde Swank-dieet, schijnt een zeer positief effect te hebben op de MS. Hierbij zijn gevallen bekend van volledige genezing!

Het dieet is gebaseerd op het feit (en dat is wél wetenschappelijk bewezen) dat MS kan ontstaan als gevolg van een gebrek aan Vitamine D, Omega-3 vetten, het negatieve effect van koeienmelkeiwit op het immuunsysteem, en het negatieve effect van stress op het lichaam. Maar Jelinek is niet alléén maar diëten. Het gaat eigenlijk om een andere levensstijl, waarbij ook mediteren en sporten een belangrijk onderdeel zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
http://www.optimalegezondheid.com/het-jelinek-dieet/ Er kan nog een stuk verder gegaan worden dan dit dieet.
En vooral wat vlees betreft zitten ze niet helemaal goed,
vlees van biologische grasgevoerde buitenlopende dieren zit ook wat omega 3 en 6 betreft wel goed.
Ondanks dat er gezegd wordt dat MS niet te genezen is (en daar zit ook zeker de medicijnindustrie achter, want het is miljardenbusiness), is er wel een behandeling mogelijk die voor een groot deel van de patiënten MS stopt. En zonder je nu direkt een valse hoop te geven wil ik benadrukken dat de behandeling experimenteel is en ook niet door de verzekering wordt gedekt.

Een Italiaanse arts heeft bij zijn eigen vrouw een ader in de nek wijder gemaakt, omdat zijn theorie is dat MS vaak veroorzaakt wordt door ijzerophoping in de hersenen. Ik heb een collega die de behandeling 5 jaar geleden heeft ondergaan en bij hem is MS gestopt. Hij tennist en fietst nog steeds en is erg gelukkig dat hij het heeft laten doen. Een vriend van me heeft, gesteund door de goede resultaten, dezelfde behandeling laten uitvoeren en bij hem heeft het niets geholpen helaas.

De operatie wordt in 1 dag uitgevoerd in een kliniek in Dusseldorf en kost ongeveer 5000 euro. Ik kan navragen hoe de kliniek heet als je dat wilt, maar ik zou eerst de diagnose afwachten. Er zijn veel symptomen die wijzen op MS, maar vaak een heel andere oorzaak hebben zoals Lyme, een hernia etc.

Sterkte.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Beste Margrieta Hierbij alle informatie over de behandeling en adressen. Ik hoop dat je het niet nodig zult hebben.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing