Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat mijn bloeddruk hoger is tijdens eerste dagen van menstruatie?

Ik heb medicijnen voor een hoge bloeddruk en is daarmee altijd onder controle, nu merk ik dat tijdens de eerste dagen van mijn menstruatie vooral in de avond mijn bloeddruk hoger is. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je houdt dan waarschijnlijk vocht vast, wat heel normaal is tijdens de menstruatie. Sowieso heeft je lichaam het tijdens die dagen vaak wat zwaarder omdat dingen dan vaak net iets meer inspanning kosten dan normaal.
Vaak ben je ook wat vermoeider tijdens die dagen.
Dit alles zorgt ervoor dat je hart wat meer inspanning moet verrichten om te kunnen doen wat je moet en wilt doen en dan kan de bloeddruk oplopen.

Als je tijdens die dagen minder zout gebruikt dan houdt je minder snel vocht vast en kan de bloeddruk omlaag gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing