hoe krijg ik mezelf zo snel mogelijk terug een beetje fit voor optreden deze avond?

Ik ben vorige week wat over mijn grenzen gegaan : huis gerenoveerd, gerepeteerd voor optreden ... En nu heb ik "mijn klop". Ik voelde het bij het optreden gisterenavond al en toen werd het toch nog half drie voordat ik eindelijk in bed geraakte.
Mijn vriend heeft me op negen uur gewekt, normaal gezien kan ik wel tegen een nachtje wat minder slapen. Maar nu ben ik echt ongelofelijk moe. Ik lig helemaal murw op mijn zetel, en moet om 18 uur paraat zijn en om 20.30 u optreden...
Hoe krijg ik mezelf tijdelijk eventjes fit, door oefeningen of dergelijke? Morgen kan ik lekker lang uitslapen, maar vandaag moet ik dus even door de zure appel heen bijten. Het is een show met heel veel beweging en dans, dus het kalm aan doen kan echt niet....
Ik heb deze namiddag al proberen slapen, maar dat lukt niet hoewel ik erg moe ben...

9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat is 'mijn klop'? Wat heb je voor klachten?
liveisgreat
9 jaar geleden
ik ben extreeeeeeeeeeeeeem moe, mijn benen zijn zwaar, mijn lijf en leden loom, ik wil slapen maar het lukt niet. ik krijg mijn lichaam enkel slow motion in gang en mijn hoofd is niet helder....
Ritsuka
9 jaar geleden
dat is echt niet iets wat je in een middagje goed krijgt. je hebt jezelf overbelast, en dat geeft je lichaam nu duidelijk aan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet in ieder geval eerst naar buiten. Een kleine wandeling maken of even lanterfanten in de tuin. De buitenlucht zal je al een stuk opfrissen! Vervolgens lekker douchen. En dan helemaal opkikkeren met een tasje koffie of thee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mediteer buiten, zoek een omgeving waarin jij je prettig voelt en focus even op de stilte. Zoek een rustpunt en hou dat vast. Ga naar huis neem een lekkere warme douche en wat warme melk om je Melatonine gehalte te verhogen en duik je bed in. Je brein is namelijk ook erg druk van wat ik zo lees, en zonder innerlijke rust is het moeilijk rust te krijgen uit slapen. oud gezegde "Slaap je niet dan rust je toch" is echt zo dus zelfs als je niet slaapt ontspan horizontaal. Geen t.v aan, geen boek, geen complexe zaken overdenken en je zal je waarschijnlijk een stuk energieker voelen. Ben je niet caffeine overgevoelig dan kan het helpen NA je rust periode een gecaffeineerde drank te nemen. Red bull, Monster, Energy, zoek je iets sterkers dan heeft de gemiddelde Toko vast wel de originele Red Bull uit thai land genaam Kroateng, che teng of lipovitan. LET OP! dit bevat hoge waardes caffeine en ondanks dat dit door de voedingswaren autoriteid is goed gekeurd het is af te raden bij mensen met cardio vasculaire aandoeningen of diabetes. Ben jaren DJ geweest en dit was mijn oplossing, Rust..... energy drink. Hoop dat dit je helpt
liveisgreat
9 jaar geleden
bedankt allen, het is gelukt met meditatie, wandelen, yoga en een sterke kop koffie...
nog één keer te gaan dus vandaag zelfde scenario...

Antwoorden (2)

Veel water drinken, rustig wandelen of fietsen. Na inspanning even douchen en met de beentjes hoog. Zeker niet aan de slag gaan met koffie, of energiedrank, dit is maar een tijdelijke oplossing en de vermoeidheid komt later twee keer zo hard terug.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bent duidelijk oververmoeid.

Neem een paracetamol, een beker thee, innemen/drinken. Hierna met een tijdschrift in bed duiken. Om ca. 17.00 uur opstaan [wekker zetten!!] 10 min. douchen warm/niet heet, met een koude douche als laatste! afdrogen, aankleden [alles in normaal tempo, niet haasten!] nog iets [koekje-zoet/zout] eten [tanden poetsen!] en als het goed is, ben je om 17.45 uur klaar... voor het gaan liggen, alles klaar leggen, kleding/ handtas/ alles wat mee moet in tas doen, bij de voordeur zetten.

Vergeet je wekker niet!

Succes, fijne avond en lekker uitslapen morgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Waarom 17.45 uur klaar?

Omdat een vrouw altijd 10 minuten extra nodig heeft en als je moe bent ietsje meer! ;)

Toegevoegd na 28 minuten:
Paracetamol werkt ook verdovend, zoals VS als schrijft, lukt slapen helemaal niet. Daarom een beker thee met een paracetamol, zal VS toch een dutje van een uurtje kunnen doen. Uit eigen ervaring: dat doet wonderen…
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tips zijn allemaal OK, maar die paracetamol zou ik niet doen! Ze heeft toch nergens pijn, voor zover ik kan zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Paracetamol werkt ook verdovend, zoals VS als schrijft, lukt slapen helemaal niet. Daarom een beker thee met een paracetamol, zal VS toch een dutje van een uurtje kunnen doen. Uit eigen ervaring: dat doet wonderen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helpt dat echt zo goed die paracetemol?
Ik slaap slecht,zelfs Melatonine helpt niet altijd meer.
Misschien wel een goed idee dan.
Moet je niet te vaak doen zeker?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is ook afhankelijk van eigen [dagelijkse] medicijnen. Soms kunnen medicijnen "botsen" of elkaar "versterken".
Ik meen dat jij @Laurena, medicijnen slikt, dus even checken met bijvoorbeeld de [nacht-) apotheek is verstandig ;-)
Rieneke1
9 jaar geleden
Hoor wel meer mensen die goed slapen op een paracetamol.