Ik ben sinds vannochtend gestopt met snoepen hoe kan ik dit volhouden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
goed bezig in elk geval :)
wat voor mij beter hielp was gewoon af en toe een snoepje eten. Door het helemaal te verbieden word het extra verleidelijk en moeilijk, als je nu tegen jezelf zegt dat je op 2 of 3 momenten in de week 2 snoepjes mag eten, dan is het al veel makkelijker. En zorg dat je genoeg blijft eten, je laat nu iets weg, dus je kunt meer honger gaan krijgen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Fruit kun je altijd wel eten, vooral iets als druiven is lekker om te snacken, or wortels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tanden poetsen of mondspoelmiddel helpt ook.
Lees het artikel en je bent al een eind op weg. Veel succes! http://www.salusi.nl/altijd-zin-in-zoetigheid-7-tips-om-van-suikerverslaving-af-te-komen/
Ritsuka
9 jaar geleden
Maar een echte suikerverslaving bestaat niet.
Een alcoholist gaat zelfs hoestdrank of zo drinken als hij niet bij zijn alcohol kan. Ik heb nog nooit iemand rechtstreeks suiker uit een zak zien snuiven omdat hij niet zijn 'fix' kon krijgen met koekjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, Ritsuka. Ik ken wel iemand die vroeger uit de suikerpot snoepte. Ik zelf dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inderdaad kan het wéldegelijk hoor! ikzelf zat ook regelmatig bij gebrek aan snoep suiker(klontjes) naar binnen zitten werken. (desnoods als ik dat niet in huis had, nam ik de pindakaaspot en begon die leeg te lepelen ... dus hoezo kan een echt suikerverslaving niet ?!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, kan ook
Ritsuka
9 jaar geleden
Maar at je dan wel genoeg op een dag? Suiker is nu eenmaal snelle energie, misschien at je wel gewoon te weinig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee hoor, ik at juist heel veel
Ritsuka
9 jaar geleden
Heel veel snoep? Ik bedoel of je nu wel genoeg eet om het niet meer eten van snoep op te vangen

Antwoorden (8)

Door iets anders te bedenken waarmee jij jezelf een (gezond) plezier kunt doen, in plaats van snoep. Er zijn genoeg andere lekkere of leuke dingetjes die jou kunnen helpen om het niet-snoepen vol te houden zonder sikkeneurig te worden. Maak daar een lijstje van, en als je echt naar iets snakt dan ga je iets van dat lijstje voor jezelf kopen om van te genieten.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hee bedankt voor de tip, en voor drinken waar veel suiker inzit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die wil ik namelijk ook vermijden
Amadea
9 jaar geleden
Dat is toch gemakkelijk? En alternatieve keuze die zoetstof bevat in plaats van suiker.
Amadea
9 jaar geleden
En alternatieve = Een alternatieve
Ritsuka
9 jaar geleden
zoetstoffen zijn ook niet zo goed voor je als je er echt heel veel van drinkt
Amadea
9 jaar geleden
Dat zal Geerten toch wel weten? Les je dorst in eerste instantie met water en met ongezoete thee. En op een feestje of wanneer je er erg trek in hebt kan je een paar glaasjes fris drinken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, nee heb ik nog niet zo bij nagedacht, dus niet te vaak dus maar bij bijzondere gelegenheden dus wel een beetje?
Amadea
9 jaar geleden
Juustem!
Stoppen met snoepen dat kan niet voor altijd of toch voor een lange tijd. Want iedereen wil het gewoon. Maar ik denk dat als je gezonde lekkere snacks maakt bevoorbeeld wortels met een dipje ofzo. Dat het happen naar snoep gewoon direct weggaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
anneliez
9 jaar geleden
wortels kunnen echt geen chocola vervangen wat mij betreft
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarom zei ik ook bevoorbeeld. -_-
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor dipje dan?
Ritsuka
9 jaar geleden
chocolade hoef je ook niet te vervangen, want dat bevat ook gezonde stoffen. Als je van die 86% cacao gaat eten, en er echt van geniet met maar 1 of 2 blokjes, dan is dat prima.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is Chocolade nog zo gezond dan, dat is toch ook een soort van snoep.
Ritsuka
9 jaar geleden
Chocolade met hoog percentage cacao is met mate gezond ja.
Op dezelfde manier waarop iedereen stopt met een soort van verslaving: met heel veel moeite.
Het lukt alleen maar als je er zelf achter staat en als je goede redenen hebt om helemaal te stoppen.
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, die redenen heb ik ook.
Ga iets zinnigs doen als je trek krijgt.bv.zeg tegen jezelf"kom op ik ben toch geen oliebol/slapjanus enz.Zeg tegen jezelf,niet snoepen,is toch peanuts.zeg tegen jezelf wees een man/vrouw,en blijf er van af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
en wat als je dan wel wat eet? ga je dan jezelf lopen haten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja,dat zou mooi zijn ,doet hij/zij mischien nu al.
Ritsuka
9 jaar geleden
dat zou mooi zijn als vraagsteller zichzelf loopt te haten? dat is toch geen manier om gezond bezig te zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
humor is soms een onmisbare factor,zeker als het een zware verslaving aan snoep betreft,waarmee men sinds vanmorgen mee gestopt is."ga iets zinnigs doen"is dan een statement.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben overigens een hij :p ik ga me dan niet haten hoor :p
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
:)
het beste is 3 a4 boterhammen met kaas 1 glas magere melk per dag 2 stuks fruit en avond eten groente met rund of kip geen VARKEN. dat is de manier om af te vallen dat denk ik anders wil je niet stoppen met snoepen toch? succes met het volhouden en trouwens geen sapjes en limonade water thee koffie zonder melk en suiker dit is het beste dieet 4 kilo in een week! later blijft het even hangen maar gaat daarna weer door :) bij 10 kilo blijft die hangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
waarom geen varken?
en 4 kilo in 1 week afvallen is veel te snel, doe wel voorzichtig hiermee
Ritsuka
9 jaar geleden
je eet wel erg weinig zo hoor
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, ik wil zeker niet afvallen ik ben ongeveer 1.80 m, en ik weeg maar iets van 52 kg ofzo :p
Ritsuka
9 jaar geleden
Dan moet je wel genoeg gaan eten, want dat is flink ondergewicht,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan dat ook, als ik heel weinig producten met suiker eet?
Je lichaam kan verslaafd raken aan suiker dus je moet je lichaam eraan laten wennen dat je niet meer snoept. Toen ik stopte met snoepen dacht ik de eerste dagen constant aan snoep/koek etc. Toen heb ik bij de natuurwinkel suikervrije koeken en suikervrije dropjes gekocht om het snoepen mee af te bouwen. De eerste dagen nam ik 2 koekjes en een paar dropjes. Een week later 1 koekje en minder dropjes. Weer een week later wel eens geen koek. Het is even doorbijten maar na een tijdje zul je zien dat je niet eens meer naar snoep verlangd. :-) Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
PS: let er wel op dat je koeken met een natuurlijke zoetstof (tagatesse of stevia) of helemaal suikervrij koopt. Dus geen aspartaam!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wen je lichaam aan suikervrij voedsel. Dus eet een tijd ook geen andere zoetstoffen. Als je zoet fruit eet, neem er dan ook iets vettigs bij, bv een cracker met boter. Je lichaam vraagt na een tijdje dan minder dringend om zoet.
Als je een zout snoeper bent, chips ed , lees dan heel goed de kleine lettertjes en laat je meest gruwelijke fantasie erop los.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Aardappelen en zout. Niet echt bijzondere ingredienten.
een voordehandliggende tip: zorg dat je geen 'snoepgoed' meer in huis hebt. Dan is de drempel tot snoepen al een stuk hoger. Dat je lichaam eraan moet wennen, staat hierboven al. Na twee weken is je lichaam er al grotendeels aan gewend geraakt.

Mocht je je interesseren voor ingredienten: Het boekje "Wat zit er in uw eten" (een klein zwart boekje) staan alle E-nummers (en hun schuilnamen!) in genoemd, inclusief alle risico's die je neemt met het eten ervan. Helpt mij enorm als ik ergens zin in heb, lees de ingredienten en het boekje ernaast. Een groot deel van de trek verdwijnt vanzelf en je wordt heel creatief met het maken van een gezondere versie van een product (die overigens vaak ook veel lekkerder is). Zo kun je verantwoord snoepen, en blijft het een echte traktatie omdat je niet louter een verpakking hoeft open te trekken, maar je het helemaal zelf hebt gemaakt. Werkt trouwens ook heel goed bij het koken van een maaltijd, geen 'pakjes en zakjes' en kant-en-klaar. Puur natuur!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de informatie!