paard is verkouden, wat te doen?

Gister zag ik al dat mijn paard een traagoog heeft (ik denk door de vliegen) , vandaag ben ik weer bij mijn paard en nu heeft ze een loopneus (het snot is wel doorzichtig,ik heb dit zelf ook op t moment, misschien daar iets mee te maken?). Ze hoest niet alleen tijdens het rijden door der neus uitblazen ( weet niet hoe t heet maar ze doet dat als ze t leuk heeft).. nu is mijn vraag dus; wat moet ik doen? Rijden of niet? DA of niet? Heb toevallig vandaag wel gereden dan is ze meestal erg bezweet maar dan stap ik wel uit tot ze helemaal droog is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik zou rustig aan rijden, dat briesen (door de neus blazen) maakt op zich niet zo veel uit, dat is vaak inderdaad dat ze iets leuk vinden oid. Als er na een week nog geen positieve verandering is, zou ik even iemand ernaar laten kijken, ja. Je kan hem intussen lekker slobbertje geven en dat soort dingen ;) suc6!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Slobber gaat m niet worden dat eet ze absoluut niet haha. Dankje voor je reactie

Andere antwoorden (1)

Heeft het paard koorts? Temperatuur TOT 38 graden is normaal. Hoger heeft ie koorts. Met koorts niet rijden. En sowieso nooit nat weg zetten en goed uitstappen. Groene snot uit de neus is ook niet goed. Bij twijfel kun je altijd een dierenarts laten komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb geen temperatuurmeter .. snot is doorzichtig. Afgelopen dagen erg slecht weer geweest, toen stond ze buiten . Misschien daarom?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het paard en de oren erg warm aanvoelen zou hij verhoging kunnen hebben maar zonder thermometer weet je het niet. Even eentje lenen of voor een paar euro kopen. Een thermometer is belangrijk om te hebben op stal. Het kan door regen komen maar de meeste paarden kunnen daar prima tegen. Kijk het anders even een dagje aan.