Een van mijn twee ogen zit hoger, is dit normaal?

Beste mensen,

Ik kwam laatst tot de ontdekking dat een van mijn 2 ogen (het bruine) hoger zit dan het andere. Ik zie namelijk bij een van de twee een groter gedeelte oogwit onder het gekleurde. Is dit erg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Amadea
9 jaar geleden
Niemand is perfect symmetrisch. Iedere puber die zijn of haar gezicht nauwgezet gaat controleren zal iets vinden wat niet geheel overeenkomt met wat als ideaal beschouwd wordt. Daar is niets ergs aan, want het zal een ander absoluut niet opvallen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het probleem is echter dat ik dit eerst niet had, heb sinds kort een bril (die ik alleen hoef te dragen met auto rijden etc.) Kan het hierdoor komen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zit je ooglid niet lager?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij mij zit m'n bruine oog juist een stuk lager.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
:D
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een bril is wel symmetrisch, daarom valt het je waarschijnlijk nu pas op dat je zelf niet symmetrisch bent. Het effect is hetzelfde als je een spiegel op de helft van je gezicht plaatst, ziet er raar uit. Maar dan ben je dus pas symmetrisch...;)

Het beste antwoord

Ja hoor dat is normaal. Bijna niets in/aan je lichaam (althans de dingen waar je er 2 van hebt) is helemaal symmetrisch. Dus je ene arm is bijv. iets korter dan de andere of je ene been is net ietsje langer dan het andere.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat is heel normaal, als dit heel erg opvallend is kun je een operatie laten doen, maar het is zelfs zo dat het niet voorkomt dat ogen helemaal gelijk staan (Dit is bij heel veel lichaamsdelen zo)