krijg je ook eelt als je nooit loopt?

en daar bedoel ik mee dat je van baby af aan nooit heb gelopen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je je voeten helemaal niet gebruikt zal je ook geen eelt krijgen. Als je niet loopt maar wel telkens wrijving lang je voeten krijgt op wat voor een manier dan ook (ik kan zo gauw niet iets bedenken) zal je ook veel minder eelt krijgen.
Dus het antwoord op je vraag is: nee. als je je voeten niet gebruikt krijg je geen eelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou denken van niet, maar het is mogelijk ook anders. Wat mij opviel als pedicure, dat ik ooit was, was dat juist de mensen die veel zaten veel eelt om de hielranden hadden. Dat verbaasde mij zo dat ik naar de oorzaak heb gezocht en uiteindelijk lijkt het erop dat mensen die veel zitten door het zitten juist bepaalde (accupunctuur-)punten activeren in het zitvlak. Die punten hebben een connectie met de voeten en wel aan de hielen. Vandaar dat overdruk op die punten eelt op de hielen kan veroorzaken.
Bij mensen die veel liggen is dat weer anders, dan ontstaat er weinig eelt.
Dus, het heeft niet alleen met wel of niet lopen te maken, maar ook in welke houding het lichaam zich bevindt wanneer men niet loopt.
Kristal