Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (8)

Uitzieken; dus veel rust en veel drinken. Niets meer en niets minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je medicijnen neemt duurt het een week en als je niets neemt duurt hert zeven dagen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij is week 7 dagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is de grap ook. Toen ik klein was, zei onze huisarts precies hetzelfde.
Je kunt het beste lekker in bed blijven liggen en zo rustig mogelijk aan doen. Niets doen wat stress oplevert of teveel inspanning vergt.

Het is belangrijk om veel te drinken, vooral als je koorts hebt. Het beste is dan om gewoon water te drinken. Probeer ook genoeg te eten als je hier trek in hebt.
Let erop om gezonde dingen te eten zoals groente en fruit.

Je kunt je voorhoofd, polsen en hals koelen met een nat washandje als je je verhit voelt door de koorts.

Probeer zoveel mogelijk te slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koorts onder bedwang houden; kan bijvoorbeeld met paracetamol. Voor de rest moet je het gewoon zijn beloop laten gaan.

Tip: Zorg voor goede snuitdoeken. WC rol o.i.d. sloopt je neus en daar ben je niet blij mee...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker uitrusten en vooral doen waar je zin in hebt.

Extra dosis vitamine C helpt echt. Veel drinken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke dag een kop kippensoep/kippenbouillon vermindert de klachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel water drinken en veel rusten.
Tevens moet je veel vitaminen C tot je nemen. Deze vallen als het ware het virus aan.
Ook weer niet teveel want als je diarree krijgt heb je teveel gekregen. Dan moet je iets minder nemen.
Neem ook een paracetamol dat helpt ook tegen de koorts.

Toegevoegd na 26 seconden:
En niet te vergeten: Zet een gepeld ui naast je bed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat bij een aantal dat je extra vitamine C moet nemen maar niet hoeveel. In de winterperiode neem ik altijd 1000 mg per dag en veel water drinken is minimaal 2 liter per dag.

Veel water doet afvalstoffen sneller je lijf verlaten en daardoor hou je afval (gif voor je lijf) niet lang vast.

Ik voel mij er prima bij en ben de hele winter virusvrij!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding