hoe kun je het beste griep behandelen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Uitzieken; dus veel rust en veel drinken. Niets meer en niets minder.

Als je medicijnen neemt duurt het een week en als je niets neemt duurt hert zeven dagen...

Je kunt het beste lekker in bed blijven liggen en zo rustig mogelijk aan doen. Niets doen wat stress oplevert of teveel inspanning vergt. Het is belangrijk om veel te drinken, vooral als je koorts hebt. Het beste is dan om gewoon water te drinken. Probeer ook genoeg te eten als je hier trek in hebt. Let erop om gezonde dingen te eten zoals groente en fruit. Je kunt je voorhoofd, polsen en hals koelen met een nat washandje als je je verhit voelt door de koorts. Probeer zoveel mogelijk te slapen.

Koorts onder bedwang houden; kan bijvoorbeeld met paracetamol. Voor de rest moet je het gewoon zijn beloop laten gaan. Tip: Zorg voor goede snuitdoeken. WC rol o.i.d. sloopt je neus en daar ben je niet blij mee...

Lekker uitrusten en vooral doen waar je zin in hebt. Extra dosis vitamine C helpt echt. Veel drinken!

Elke dag een kop kippensoep/kippenbouillon vermindert de klachten.

Veel water drinken en veel rusten. Tevens moet je veel vitaminen C tot je nemen. Deze vallen als het ware het virus aan. Ook weer niet teveel want als je diarree krijgt heb je teveel gekregen. Dan moet je iets minder nemen. Neem ook een paracetamol dat helpt ook tegen de koorts. Toegevoegd na 26 seconden: En niet te vergeten: Zet een gepeld ui naast je bed!

Er staat bij een aantal dat je extra vitamine C moet nemen maar niet hoeveel. In de winterperiode neem ik altijd 1000 mg per dag en veel water drinken is minimaal 2 liter per dag. Veel water doet afvalstoffen sneller je lijf verlaten en daardoor hou je afval (gif voor je lijf) niet lang vast. Ik voel mij er prima bij en ben de hele winter virusvrij!

Bronnen:
Eigen ervaring

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100