ik heb een soort blauwe plek gevoel op mijn oog, hoe kan dit?

al ik mijn rechteroog een beetje samenknijp doet dit pijn, zo'n gevoel dat je hebt als je een blauwe plek hebt, ook als ik er op druk krijg ik die pijn, er is alleen niets te zien. Wat is het, en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
23K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even je huisarts bellen. Dat is hier niet te beantwoorden zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien iets in je oog..

Antwoorden (1)

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar ik weet het niet zeker (ik kan niet voelen wat jij voelt).
Ik had dat gevoel ook wel eens, toen ik 10 was ofzo. Bij mij waren het strontjes. Een strontje is een soort puistje (ontsteking) op je waterlijn (weet niet of het ook ergens anders op je oog(lid) kan??). Als je knippert voel je druk, omdat je tegen dat puistje aankomt. Doet echt zeer xd

Ik deed altijd dit:

Ik kookte water en schonk dat in een kommetje (als je water kookt gaan de bacterien eruit). Toen liet ik het een klein beetje afkoelen (wilde niet dat mn oog eruit brandde) en dipte toen een washandje of een wattenschijfje erin. Dat wattenschijfje/washandje hield ik tegen mijn oog aan.
De hitte zorgt ervoor dat het strontje sneller rijp wordt en ontploft, net als een normaal puistje.

Soms ontplofte het bij mij (gelukkig :s) helemaal niet en ging het gewoon weg.

De manier met het hete water werkte bij mij echt heel erg goed, ik hoop dat dit was wat je bedoelde en dat je er wat aan hebt.

Succes <3