Werkt de orale medicatie (pillen) als je daarna plast ? Want naar mijn gedachte plas ik het medicatie uit

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Die blijven werkzaam en worden niet direct uitgeplast. Urine bestaat uit afvalstoffen.
Medicijnen worden na inslikken in de maag en darmen verteerd. Werkzame stoffen worden dan opgenomen in je lichaam. Alle overige stoffen worden dan weer uitgescheiden middels urine of ontlasting.
Ben je aan de diarree, dan kan het zijn dat je maag en darmen niet voldoende tijd hebben om alle stoffen op te nemen. Raadpleeg in dat geval de bijsluiter en waar nodig de arts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alles wat in je urine zit is door de nieren uit de bloedbaan gehaald.
Wacht je met plassen dat blijft het enkel wat langer in de blaas zitten totdat je wel plast.

Enkel diarree kan invloed hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de dosering wordt daar rekening mee gehouden. Het lichaam wordt opgevat als een vat met kraantjes en de nier is een belangrijke afvoerkraan. Het is in de dosering verwerkt hoe het lichaam het medicijn weer uitscheidt en afbreekt.