Wat is de oorzaak van een gezwollen voet?

Ik heb een voet die aan de bovenkant gezwollen is.
Hoe komt dit eigenlijk? Want ik heb niks op laten vallen of heb hem niet omgeslagen ofzo...
Hij was opeens opgezwollen en als ik er op duw doet wel wat pijn.
En s avonds merk ik dat hij nog meer zeer doet want dan kan ik er bijna niet / of helemaal niet op staan.

Weet iemand hoe dit komt? Wat de oorzaak hiervan is? En heeft iemand eventueel een oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Je kan een aanval van jicht hebben, door een te hoge concentratie aan urinezuur in het bloed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kan ik dit opgelopen hebben? En hoe kan ik ervoor zorgen dat hij ontzwelt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een teveel aan urinezuur kan erfelijk zijn maar ook een gevolg van rijke voeding (rood vlees, alcohol,...
Een ontstekingsremmer kan helpen. Uiteraard kan je het probleem ook bespreken met een arts.
Ik adviseer je toch even de huisarts te raadplegen, deze kan je voet voelen en bekijken en daarom een juiste diagnose stellen. Het kan van alles zijn, van een eenvoudige zwelling door knellen of stoten (misschien onbewust), tot een hoge bloeddruk of bloedprop in de ader. Zeker bij plotseling opzwellen is het verstandig een arts te bezoeken. Hou tot je bij je arts terecht kan, je voet hoger, door een kussen onder je voet te leggen. Rook niet en drink geen alcohol tot na bezoek aan de huisarts.