Hoe kan ik zorgen dat deze agressie weg gaat?

Ik heb last van intense agressie. ik doe Judo en Jiu Jitsu en het helpt niet om de agressie onder controle te krijgen of het weg te laten gaan. Ik heb er nu al paar maanden last van. Soms wil ik echt mensen slaan, en ik krijg regelmatig een woedeaanval.
heeft iemand ideeen wat ik kna doen om te zorgen dat de agressie weg gaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (10)

Ben je al bij een therapeut/psycholoog geweest?

Zo niet, zou ik dat eerst eens doen. Agressie heeft een oorzaak en als je die niet aanpakt kom je er niet vanaf.

In de tussentijd kun je naar het bos gaan een dikke tak pakken en daarmee een eind wegslaan ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je mensen wilt slaan dan zijn vechtsporten geen goede optie tenzij deze sporten je helpen jezelf te beheersen. Voor je het weet sla je iemand voor zijn leven lang ongelukkig.
Ga eens langs je huisarts.
Misschien is er op een andere manier professionele hulp te krijgen.
Gelukkig onderken je zelf al je probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt dat je hier nu een paar maanden last van hebt. Daaruit maak ik op dat het eerst anders was. Heb je zelf een idee hoe het is begonnen? Misschien kun je beginnen met uitzoeken wat de oorzaak is. Daarna kun je verder kijken hoe het probleem op te lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik opeens agressief werd, zonder dat ik wist waar het vandaan komt... ...zou ik een afspraak maken met mijn huisarts.
miss help een joint om je rustig te houden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja raakt ie lekker in psychose net als mijn ex-verloofde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat hoeft niet bij iedereen te gebeuren.. en ik zeg ook niet dat ie de hele dag moet smoken!! zo af en toe kan het heel ontspannend werken..
De agressie wordt door iets of iemand opgewekt. Misschien is er ergens wel wat verdrongen wat je ontzettend dwars zit. Agressie is een uitlaatklep van iets wat er zit. Toch goed om er met een (deskundig) persoon over te praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist niet aan vechtsporten doen. Ik snap dat je zo je agressie kan uiten, maar daarmee gaat het niet weg en krijg je er ook geen controle over.
Wat ik je zou willen aanraden is ontspanningsoefeningen. Daarnaast een dagboek bijhouden van de momenten waarop je die agressie voelt en ook waarop je woede aanvallen krijgt. Beschrijf wat eraan vooraf ging en wat je toen dacht en wat je toen voelde. Als je dat later allemaal terugleest heb je misschien een idee wat de agressie veroorzaakt.
Lukt dit je niet zelf, neem dan contact met je huisarts, die je eventueel kan doorsturen naar een psycholoog.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga met jezelf in gesprek.

Zoek een rustige plek op, als je die niet hebt ga dan wandelen in het bos of zo. Vertel jezelf wat je van die agressie vind en vraag hoe het komt en hoe je ervan afkomt.

Om te horen/zien waar het vandaan komt moet je eerst oordeelloos kunnen zijn naar jezelf in dat de agressie er is. Je hebt dan al gezegd wat je ervan vindt dus dat kun je loslaten, dat punt is geweest.

Als je te onrustig bent om dit te kunnen doen raad ik je hypnose aan.
Moet de hypnotiseur je er wel onder kunnen krijgen natuurlijk, maar als jij besluit dat het echt genoeg is geweest en echt wilt dat het veranderd dan zal dat vast wel lukken.
Dit besluit is absoluut essentieel.

Sporten helpen om een overschot aan energie af te voeren niet persee tegen agressie. Muziek maakt emotie en energie los, ook voor de afvoer. Ook dit zal niet helpen zolang de bron van de agressie nog zoveel energie geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nog in de puberteit zit, kunnen je plotseling wisselende hormonen je uit je 'psychische evenwicht' brengen en doe je dingen, die je niet wilt doen of zelfs niet snapt. Deels gaat dit vanzelf weer over, deels zou je dit evt. bij moeten sturen.

Wellicht is er iets wat je graag anders zou willen doen of zien, maar je weet niet hoe. Ook verdriet kan zeer snel omslaan in agressie. Het is goed dat je zelf weet dat je woedeaanvallen hebt.
Als je ze nu nog kan sturen (niet enkel onderdrukken, de energie moet ergens uit) op iets wat geen kwaad kan (inderdaad sport of houthakken* of iets wat je goed moe maakt), beschadig je niemand en heb je er zelf ook wat aan. Wellicht kan een arts je helpen met de oorzaak vinden en/of hoe je er mee om kunt gaan.

* Ik heb houthakken gekozen, omdat je daarmee toch iets kapot slaat, je zelf moet concentreren niet in je voet te slaan en je goed je energie kwijt kan. Tegen een zandzak slaan zal niet zo veel voldoening geven. ;-) Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.goeievraag.nl/vraag/moeilijk-woede-beheersen.45062
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
proffesorR,

Woede ontstaat vaak uit onmacht.
En woede houdt ook heel vaak verband met sexualiteit. Zeker als je om een of andere reden je natuurlijke behoeftes en emoties moet onderdrukken.

Ik heb je profiel bekeken en je eerder gestelde vragen gecheckt.
Ik zag dat je bijna 16 bent en verliefd op je oudere sportleraar.
Weet je wat ik denk? Dat jij een hele gezonde meid bent die verliefd is op een hele leuke vent.
Alleen.. omdat hij ouder is, is het even niet alleen maar rozengeur en maneschijn.
Dat frustreert je, maakt dat je je onmachtig voelt.. je kunt aan de situatie nu eenmaal weinig veranderen.. je bent verliefd.. maar je kunt/ mag er niks mee.
Dat had je vast graag anders gezien.. en die onmacht maakt je boos!

Weet je, liefde is niet iets of iemand willen hebben..
liefde is van iets of iemand kunnen genieten.
In plaats van in je gedachten de nadruk te leggen op wat niet is.. kun je je beter focussen en gaan genieten van wat er WEL is.

Droom, fantaseer, geniet van die vlinders in je buik.
Geef er gerust aan toe. Verliefd zijn is leuk! Ik ben het regelmatig en echt niet alleen op mijn eigen partner.
Met die verliefdheden kan ik in het echt ook weinig.. wil ik vaak niet eens. Maar daarom kan ik er nog wel lekker op los fantaseren.
Wordt je ERG vrolijk van.

Volgens mij ben jij gewoon een hartstikke leuke en kerngezonde verliefde meid waar NIKS mis mee is. Je hormonen gaan gewoon een beetje met je aan de haal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door lucht te geven aan je gevoelens? Waarom krop je ze op eigenlijk? bang mensen te kwetsen? bang " te ver" te gaan en geen rem te hebben? is het je misschien aangeleerd dat emoties tonen fout is? :)