Krijg ik plastische chirurgie vergoed als ik een verwijsbrief heb van mijn husarts?

Ik heb een verwijsbrief gekregen van mijn huisarts voor de plastische chirug. Word mijn behandeling dan vergoed?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat hangt af van de reden van verwijzing. Als het gaat om reconstructieve chirurgie bijvoorbeeld het herstel als gevolg van een verminking of ongeluk etc. Dan wordt dat vergoed. Gaat het om een facelift, of een andere cosmetische operatie dan wordt dat niet vergoed. Ooglidcorrecties worden niet vergoed, tenzij de hangende oogleden zodanig ernstig zijn dat iemand in het zien ernstig wordt gehinderd. Ook voor andere correcties gelden zeer strikte criteria.

Nee, je moet eerst toestemming vragen aan je zorgverzekering, deze zal je door een arts van de zorgverzekering laten keuren en deze geeft advies aan de zorgverzekering, in de meeste gevallen vergoeden zij dit niet. In de bron vind je een aantal behandelingen die vergoedt worden, valt jouw ingreep hier onder, vraag dan toch toestemming aan je eigen zorgverzekering, zij kunnen weer net iets andere regels hebben.

Bronnen:
http://www.umczorgverzekering.nl/verzekerd...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100