Krijg ik plastische chirurgie vergoed als ik een verwijsbrief heb van mijn husarts?

Ik heb een verwijsbrief gekregen van mijn huisarts voor de plastische chirug. Word mijn behandeling dan vergoed?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is het probleem? Wat heb je?

Antwoorden (2)

Dat hangt af van de reden van verwijzing. Als het gaat om reconstructieve chirurgie bijvoorbeeld het herstel als gevolg van een verminking of ongeluk etc. Dan wordt dat vergoed. Gaat het om een facelift, of een andere cosmetische operatie dan wordt dat niet vergoed. Ooglidcorrecties worden niet vergoed, tenzij de hangende oogleden zodanig ernstig zijn dat iemand in het zien ernstig wordt gehinderd. Ook voor andere correcties gelden zeer strikte criteria.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt helemaal!!
Top antwoord!!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eens! Wel een toevoeging, ook zonder verwijsbrief kan het in sommige gevallen namelijk vergoed worden. Ikzelf heb ook bij een plastisch chirurg gelopen maar ben hier zonder verwijzing heen gegaan.
Als ze met een scan zien dat iets bijvoorbeeld gebroken is geweest kan de plastisch chirurg zelf contact opnemen met je zorgverzekeraar, daar is de huisarts niet bij nodig.
Dit gaat wel om noodzakelijke plastische chirurgie, niet om een verbetering omdat je ergens ontevreden over bent.
Nee, je moet eerst toestemming vragen aan je zorgverzekering, deze zal je door een arts van de zorgverzekering laten keuren en deze geeft advies aan de zorgverzekering, in de meeste gevallen vergoeden zij dit niet. In de bron vind je een aantal behandelingen die vergoedt worden, valt jouw ingreep hier onder, vraag dan toch toestemming aan je eigen zorgverzekering, zij kunnen weer net iets andere regels hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
raar die twee mninnen, wat je zegt is nl. wel relevant
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, de zorgverzekeringen doen moeilijk op dit gebied. Jammer dat de minnen weer niet gemotiveerd zijn.
Bedankt voor je reactie Eleo.