Krijgt Michael Schumacher net zo'n ziekenhuisbehandeling als een willekeurige gewonde?

Er zijn best wat mensen die denken dat rijke mensen (zoals Schumacher) een voorkeursbehandeling krijgen ten opzichte van 'gewone' stervelingen. Ik vraag me af of dat zo is en waar dat verschil 'm dan evt in zou kunnen zitten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, bij Schumacher zijn er no limits, er is immers ook al een prive arts .
Bij een sterveling zoals jij en ik moeten het doen met de arts die voorhanden is.
Schumacher kan zich de beste arts ter wereld veroorloven.

Verschilletje maatwerk / confectie zeg maar.

Toegevoegd na 4 minuten:
De artsen ter plaatse zullen proberen geen verschil te maken.
Echter ligt nu hun goede naam onder een vergrootglas. Een stapje meer is dan iets natuurlijks.
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
(Per ongeluk een min, dus een plus erbij)
Vroeger kregen "klassepatienten" een taartje bij hun koffie, en een luxere sprei op hun bed. Niet veel meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus, natuurlijk is het voor de arts goed, om extra zijn best te doen. Het ziekenhuis komt breeduit in het nieuws en dat wereldwijd. Ze willen niets liever dan dat Schumacher hier levend en zo goed mogelijk uit komt. Als buurman Jansen in het ziekenhuis komt, is dat natuurlijk ook hun uitgangspunt, maar buurman Jansen krijgt, behalve van familie weinig aandacht, dus buurman Jansen is gelijk aan iedere andere patiënt. Maar Schumacher.. daar sloof je je voor uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal eens met Crea. Bij bekende personen kan een arts zijn reputatie omhoog werken en er natuurlijk wereldfaam mee halen en dus financieel aanzienlijk beter worden. Het kan natuurlijk ook andersom, maar de arts weet van te voren al wat er mogelijk is. Ze maken het in het begin vaak erger als dat het in werkelijkheid is (voor de pers) en als dan alles aan het einde goed komt, hebben ze het helemaal gemaakt.
Amadea
10 jaar geleden
Dat was in het geval van prins Friso bepaald niet zo, Almighty...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar het om gaat is dat er dus wel degelijk verschil is in behandeling tussen rijk en minder rijk. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, maar ondanks het feit dat dit niet gold voor prins Friso heeft hij wel een betere behandeling gehad en zou bij Jan en alleman de stekker er al lang uitgetrokken zijn.