Hoelang duurt een keuzing van je nek?

Afgelopen zondag liep ik bij het voetballen met mijn hoofd tegen het lichaam van een speler aan, die opeens stil ging staan tijdens het rennen.

ik heb nu al 5 dagen veel last van mijn nek en bovenste rugspieren, ik ben inmiddels al naar de huisarts geweest en die zij dat mijn spieren gekneusd zijn.

Nu vraag ik mij af hoe lang duurt zo een soort blessure en waarom doet het na 5 dagen nog zo een pijn als ik mijn hoofd naar rechts draai, hoe verder ik probeer achterom te kijken, hoe meer pijn ik krijg en hoe meer ik mijn spieren in mijn nek flink voel trekken.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.1K

Het beste antwoord

Het zijn geen spieren waarschijnlijk waarvan je last hebt. Nekspieren knus je niet zo snel. De nek is een buitengewoon complex stuk van je lichaam, met daarin kwetsbare onderdelen zoals wervels, gewrichtsbandjes, zenuwen en spieren. Door tegen iemand aan te lopen, en dat hangt af van hoe en in welke richting je nek daardoor een klap heeft opgevangen, kan je whiplash achtige klachten hebben. Advies: beweeg normaal maar overdrijf niet. Als je nek in een bepaalde richting vast zit, oefen dan rustig maar ga niet door de pijn heen met kracht. Als je uitstraling hebt of krijgt in je armen of vingers ga dan niet sporten nu en raadpleeg de fysio, de manuelltherapeut of je huisarts nog een keer. Spierpijn gaat in enkele dagen over of wordt snel beter. Als het nu nog niet beter is dan moet de oorzaak in je nekwerveltjes worden gezocht. Daar is dan een bandje verrekt of heeft een gewrichtje een tik gehad. Als reactie zetten je nekspieren de bol dan op slot en dat verklaart de stijfheid en dat heeft meer tijd nodig.