Kan een teveel aan masturbatie leiden tot een tekort aan bepaalde vitaminen?

Gewoon uit nieuwsgierigheid

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Vitaminetekorten komen eigenlijk niet voor, met wat uitzondering als veganistische dieten zonder aanvulling, en vitamine D tekort bij zwaar geklede donkere mensen in Noordelijke gebieden, niet bij huis tuin en keuken eters. Er zijn wel stromingen die het gebruik van erg grote hoeveelheden vitamine C propageren, en dat heeft voor de aanvoerder ervan, het genie Linus Pauling in ieder geval niet slecht uitgepakt. Het tekort aan vitamines kan ontstaan door een gebrekkig dieet en soms gebrek aan zonlicht, maar niet door bepaalde activiteiten. Men zegt dat vitamine E (alfa tocoferol) wel belangrijk is bij de voortplanting, voor wat het waard is. Veel van de vitamine hype kan op het conto van Pauling worden geschreven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee hoor, dat zijn allemaal ouderwetse praatjes om jongeren bang te maken, in een tijd dat seks nog vies was. Je wordt er ook niet doof van
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
..en je ruggengraat verweekt er niet van, je wordt er niet onvruchtbaar door, niet blind, je penis valt er niet door af, je krijgt er geen misvormde kinderen door en je hand groeit er ook niet door boven je graf als je dood bent.. o wacht, dat laatste was als je als kind je moeder slaat. Mwah, detail. plusje!