Kan ik van tandarts wisselen?

Ik heb me aangemeld bij een tandarts omdat me kies afgebroken is, ze kunnen me echter pas over enkele weken inplannen. Kan ik dit nu afzeggen en me inschrijven bij een andere tandarts om te kijken of dit eerder kan?
Of gaan ze me dan evengoed nog geld vragen?

Toegevoegd na 15 minuten:
En als ik bij een andere tandarts ga moet ik me dan uitschrijven bij de ene of gebeurt dit automatisch wanneer ik me aanmeld bij de volgende

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt het beste even informeren hoe lang je vooraf af kunt bellen zonder dat daar kosten aan verbonden zijn.

Antwoorden (2)

Je kunt afzeggen mits je een redelijke termijn in acht neemt. Een paar weken is zeker een redelijke termijn.
Verder ben je helemaal vrij in de keuze van je tandarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt je inschrijven bij een andere tandarts. Als je er tenminste eentje kunt vinden die nieuwe patiënten aanneemt. En schrijf je daarna uit bij je huidige tandarts.

Je zou ook een tandarts kunnen bellen en vragen of hij/zij toevallig ruimte heeft om op korte termijn je kies te behandelen (dus een eenmalige behandeling).

Zo zijn er ook mensen die als ze een nieuwe kroon bij hun eigen tandarts te duur vinden, alléén voor die behandeling even naar een goedkopere tandarts switchen. Dit wordt natuurlijk niet erg gewaardeerd door de eigen tandarts, maar ja, de klant is koning (met kroon).
SimonV