Wat is de oorzaak van symmetrisch gesprongen aderen in ogen?

Tijdens mijn ziekte van Pfeiffer had ik, symmetrisch in beide ogen, een gesprongen ader. Ik vraag mij af hoe het kan dat dit precies symmetrisch is gebeurd? De arts vond het een raad verschijnsel en ik ben daarom opzoek naar iemand die dit misschien wel weet. Het begon aan de buitenkant van mijn ooghoek richting de iris toe.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

hoe het precies kan weet ik ook niet maar een tijd geleden ben ik ziek geweest en moest toen vaak overgeven toen ik op een keer uit de wc kwam en in de spiegel keek waren er in allebei me ogen, in de buitenste hoeken aders gesprongen maar dat kwam omdat er tijdens het overgeven veel druk op je hoofd staat en dus ook op je aders en bloedvaten en dan is een gesprongen ader zo gebeurt vooral op zulke kwetsbaren plekken... misschien was het toeval dat het gebeurde in de periode dat je de ziekte van Pfeiffer had en had het een andere oorzaak dat weet ik niet maar ik weet wel dat zulke dingen vaak gebeuren als er veel druk op aders/bloedvaten in je hoofd komt te staan bv door overgeven