Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er komt troep uit mijn oorbelgaatje, is dit erg?

Ik ben hier nu iets bezorgder over dan normaal, omdat ik binnenkort begin met het stretchen van mijn oren (voor tunnels).

Toegevoegd na 5 minuten:
En met troep bedoel ik vuil :3

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
30.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Draag je ze al lang? Ik heb het regelmatig als ik een tijd geen oorbellen draag. Alleen als het zeer doet even ontsmetten met wat alcohol.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik draag ze inderdaad al een paar jaar :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het komt regelmatig voor dat je oor gewoon geïrriteerd en/of ontstoken is. Gebruik een weekje Sterilon, 2x per dag, doe er allergievrije oorbellen in en draai deze regelmatig. Als dat niet werkt, ga dan even langs de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In eerste instantie een irritatie zijn, maar maak het goed schoon en doe even geen oorbel of iets erin, want het kan ook zeker een (beginnende) ontsteking zijn! Als het ondanks schoonmaken nog erger wordt ga dan even langs de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een teken dat de wond nog niet genezen is en misschien een beetje "draagt", dan komt er wat vuil uit. Gebruik het ontsmettingsmiddel een paar keer per dag en draai de chirurgisch stalen knopjes zodat ze niet gaan vastzitten, maar laat ze er wel in.
Je moet minimaal 6 weken nemen voor het echt genezen van gaatjes. Daar heb je geduld voor nodig.
(Lees meer...)
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet per se. Ik heb al 20 jaar oorbellen en soms komt er, na een paar dagen geen oorbellen dragen komt er soms nog wel wat troep uit.
Alleen als het pijn doet of rood wordt even ontsmetten en chirurgisch stalen knopjes.
Hoe lang heb je die gaatjes al? Ik heb sinds kleins af aan al gaatjes in mijn oorlellen en als ik er een tijd geen oorbellen in doe komt er ook vuil uit. Dat zijn dan gewoon zeepresten, huischilfertjes etc. Zodra het pusachtig is (en niet gewoon 'vuil') dan kan het ontstoken zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een oorlelontsteking is een ontsteking van de oorlel, hetgeen gepaard kan gaan met roodheid, oedeem (zwelling en ophoping van vocht) en blaar- en korstvorming. Ook kan het aanleiding geven tot jeuk en/of pijn. Een oorlelontsteking kan ontstaan na het aanbrengen of bij het dragen van oorringen (piercing) of oorklemmen. Er kunnen allerlei infectiekiemen worden overgedragen als de persoon die het gaatje schiet niet steriel werkt. Ook kan er sprake zijn van nikkelallergie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding