Volgens mijn partner schok ik steeds in mijn slaap en schop ik om me heen, wat kan hier de oorzaak van zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.8K
Amadea
10 jaar geleden
In jouw andere vraag lees ik al het mogelijke antwoord: "omdat mijn hoofd ook nog eens overvol met allerlei (onverwerkte) dingen zit"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe komt het dat je lichaam daar zo heftig op reageert?
Amadea
10 jaar geleden
Omdat spanningen zich vaak ontladen via lichamelijke reacties. De een krijgt hoofdpijn, de ander buikpijn of rugpijn, en een derde gaat 's nachts tandenknarsen of schoppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meer spanning in je lichaam. Als je beneden je niveau gaat werken. Levert dat stress op. En ook zorgen om gezondheid.
En dat uitzich in je slaap
Ritsuka
10 jaar geleden
Dit heb ik zelf heel erg bij stress, drukke dag = drukke nacht met schoppen, slaan en praten

Het beste antwoord

Dat kan verschillende oorzaken hebben:
* Slaapapneu oftewel het obstructief slaap apneu syndroom, afgekort OSAS. Dit is een slaapstoornis waarbij mensen tijdens hun slaap korte perioden van ademstilstand hebben.
Klachten:
•snurken en/of onrustig slapen
•onregelmatig ademen of ophouden met ademen gedurende de nacht
•niet uitgerust wakker worden
•abnormale slaperigheid overdag
•concentratiestoornissen
•slaan of schoppen met benen tijdens de slaap
•angstige dromen
http://www.olvg.nl/afdelingen/longgeneeskunde/behandelingen/slaapapneu_osas
* Restless legs-syndroom (RLS) oftewel rusteloze benen syndroom.
Klachten:
1.Een drang om benen en armen te bewegen, vaak gepaard gaand met vervelende sensaties en gevoelsstoornissen in benen en armen.
2.De klachten worden erger in rust (zitten, liggen).
3.De drang neemt af zolang bewogen wordt.
4.De klachten zijn 's nachts het hevigst.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Restless_legs-syndroom
* Hypnagoge schok of slaapstuip: dit is een onwillekeurige stuiptrekking van de spieren die zich vaak voordoet tijdens de overgang van waken naar slapen. Het wordt vaak beschreven als een vallend gevoel of een elektrische schok en kan ook schoppen tot gevolg hebben. Deze schokken zijn heel normaal; veel mensen hebben dat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypnagoge_schok
* Stress
* Overmatig gebruik van alcohol/drugs