Ik heb wel eens gehoord dat de pijngrens bij iedereen gelijk is, maar de pijntolerantie per persoon verschilt.

Dus stel je houdt je vinger bij een vlam, dan schijnt bij iedereen op het zelfde moment pijn ervaren te worden. Alleen de ene persoon tolereert langer de pijn dan de ander.

Ik meen dat een professor dit tijdens een t.v. programma vertelde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat ligt voor iedereen anders, de een heeft een hoge, de ander weer een lagere pijngrens.
mensen met natuurlijk rood haar schijnen gemiddeld een lagere pijngrens te hebben dan mensen met anders gekleurd haar.
Rieneke1
14 jaar geleden
Het ligt er zelfs aan, of je je, op het moment dat je pijn hebt, goed kunt ontspannen, en aan andere dingen denken, of dat je verstijfd zit te lijden op de bank - de ene dag kan je beter met pijn omgaan, dan de andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pijngrens is het punt waarbij men pijn niet langer kan verdragen. Bij een hoge pijngrens duurt het langer voordat dat punt bereikt wordt. Iemand die een lage pijngrens heeft, heeft dus sneller het gevoel dat de pijn ondraaglijk wordt dan iemand met een hoge pijngrens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beleving van pijn zal voor ieder mens verschillend zijn. De een heeft de pijngrens hoger liggen als een ander. Ook bepalend is welke plaats of deel van het lichaam wordt blootgesteld aan pijn. Overigens, bij sommige mensen wordt een bepaalde pijn als een plezierige (seksuele)belevenis ervaren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net voor de plek waar je je bewustzijn verliest, doordat de pijn teveel wordt.