wie heef ervaring met rugondersteunede produkten?

wie heeft ervaring met rugondersteunende produkten? Ik heb last van slijtage in de onderrug en denk erover om en rugembrace aant te schaffen,maar de prijzen zijn zo verschillend en ook de produkten zelf.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Begin niet op eigen houtje aan een brace. Ik weet niet hoe oud je bent en wat je klachten zijn, maar een brace is zelden, en alleen om specifieke redenen aan te bevelen. Slijtage is op zich geen reden nagenoeg iedereen die de 40 voorbij is heeft in meer of mindere mate slijtage van de wervelkolom. Er is nauwelijks een relatie tussen slijtage en pijn. ( een fout woord eigenlijk) dus we noemen het maar artrose,
Als artrose pijn zou geven per definitie zou elke oudere de hele dag rugpijn hebben en dat is gelukkig niet het geval. Kortom artrose kan pijnklachten geven, maar dat hoeft niet. Nu terug naar die brace. Als je die gaat dragen zonder dat dat aanbevolen is door een deskundige, dan voelt dat misschien wel prettig aan, maar het gevolg is dat je natuurlijke corset, en dat zijn je buik en rugspieren slapper worden, zodat je rug nog minder verdragen kan. Bewegen, oefenen, en zo nodig afvallen, zijn verstandiger in het algemeen. Kortom, niet zomaar aan een brace gaan, ookal beloven allerlei reclames gouden bergen.