wat verandert in het zintuiggedeelte door verandering van de amplitude van het geluid???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als de amplitude hoger wordt, dat is de uitslag van de trilhaar, dan geeft die trilhaar een grotere spanning af... Net als bij een versterker als de amplitude groter wordt van de conus van de speaker, dan hoor je die harder... Dus grotere stroom, grotere amplitude, harder geluid... Zo ook andersom, als dat trilhaartje op die trilling resoneert en die doet dat harder, dan krijg je een grotere stroom en een hardere ervaring van dat geluid... Dus analoog aan de werkelijkheid, harder geluid buiten, harder geluid gehoord binnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als de amplitude hoog is hoor je iets hard.