Als ik zelf last heb van een slapend ledemaat is de oplossing daar flink mee te gaan bewegen.
Een vingeroefening die wellicht zal helpen: ga aan een tafel zitten. Raak zo snel mogelijk met beide handen tegelijk eerst de tafelrand met je vuisten, dan met je duimen, vervolgens met de wijs- plus middenvingers, en dan met de middenvingers plus pinken. En herhaal die volgorde. Zo lang mogelijk, en de snelheid steeds ietsjes proberen op te voeren.
Amadea
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Wat een grappige oefening, ik blijk er goed in te zijn. Het lijkt wel iets te helpen. Maar over lijkt t niet te gaan. Nog even dooroefenen maar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeetje, moeilijk!
Snuffel
11 jaar geleden
Vooral dat stukje middelvinger + pink is moeilijk.
Amadea
11 jaar geleden
Ah, dat heb ik fout geschreven. Moet wijsvinger + pink zijn!
Snuffel
11 jaar geleden
Ook niet echt makkelijk.

Andere antwoorden (2)

Probeer je duim zo veel mogelijk te bewegen. Dit stimuleert de doorbloeding en vermindert het " slapen" wellicht.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Een oud trucje; slaan op je lichaam! In dit geval dus op het topje van je duim. Dat bevorderd de bloeddoorstroming.
Probeer het eens met een oud, dik boek op je in-theedoek-gewikkelde-duim.