Mijn navel is helemaal rood en extra gevoelig. Hoe ontstaat dit en wat doe ik eraan?

Mijn navel en het gebied eromheen is helemaal rood. Een knalrood rondje in z'n geheel dus. Ook heb ik een branderig gevoel en haalde ik er net een klein beetje vocht uit. Hoe is dit ontstaan? Zou het kunnen komen door een onderbroek die ook mijn navel bedekt (om een slanker silhouet te creëren)? Ik heb wel vaker gehad dat mijn navel een beetje rodig was maar nu is het echt totaal knalrood. Wat kan ik hiertegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
51.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Huisarts, klinkt als ontsteking

Antwoorden (3)

Dit is een schuur smet plek door te veel wrijving. Insmeren met babyzalf sudocreme dan gaat het vanzelf weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijv een navelontsteking, maar ook een navelbreuk, ga naar de huisarts en laat deze de oorzaak vaststellen en je navel behandelen.

Toegevoegd na 2 uur:
Ook een schimmelinfectie is niet uit te sluiten, omdat de navel een warme, vochtige omgeving is, waar een schimmel prima kan vertoeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn minnaar is ook al wakker, graag verklaring voor de min.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt zelfs twee (anonieme) minnaars... + ter compensatie, omdat het gewoon het juiste antwoord is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Problemen met de navel moet je echt serieus nemen, het kan ook nog veroorzaakt worden door een schimmel, omdat de navel een warme, vochtige broeierige omgeving is, waar de schimmel prima kan vertoeven.
Ik vind minnen helemaal niet erg, als ze gemotiveerd worden, zodat ik er of iets van kan leren, of mijn antwoord kan verwijderen als ik het begrijp, wat er eventueel mis is met mijn antwoord, in dit geval kan ik er niets mee, ik sta nog steeds achter mijn antwoord, dus laat ik het staan.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
lol nu zijn het er 3...gaat weer nergens over.
Je navel is zeer waarschijnlijk aan het smetten.
Draag lage kleding, vooral geen strakke onderbroek. Je navel moet kunnen 'luchten'
Maak het na het douchen voorzichtig droog met een wattenstaafje, en doe er een klein beetje (ongeparfumeerde) talkpoeder of zinkzalf op.

Ga er niet teveel aanzitten, want dan word het steeds erger en ook pijnlijker.

Als je twijfelt of het geneest niet, bezoek dan je huisarts, dan zijn er andere middelen te verkrijgen.