Welke problemen kun je krijgen als je te lang door blijft lopen met schimmelnagels op je voet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

In het begin merk je weinig van een kalknagel omdat een schimmel langzaam groeit. De nagel verkleurt geleidelijk, wordt dik, ruw, brokkeling en breekbaar. Geïnfecteerde nagels die niet op tijd en goed worden behandeld, kunnen zo dik worden dat het dragen van schoenen pijnlijk kan zijn. Bij een ernstige schimmelinfectie kan de nagel zelfs geheel of gedeeltelijk loslaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is af te wachten, je teennagel beschermd je nagelbed, wat zeer kwetsbaar is. Als je nagel eraf is, kan dit zeer pijnlijk zijn, ook last geven met het dragen van schoenen en gevoelig voor bacteriën, waardoor er ontstekingen kunnen ontstaan, ga hier dan ook mee naar de huisarts. Je nagel groeit in de meeste gevallen weer aan, maar de schimmel kan ook weer terug komen, omdat de schimmel onder je nagel gezeten kan hebben, zodat het de nieuwe nagel ook weer aan kan tasten.

Andere antwoorden (1)

Het nagelbed word steeds dikker. Dit kan pijn gaan doen in je schoen. Dan kan door de schimmel de nagel afbrokkelen.