Tanden te zwak voor een beugel, wat is een alternatief om mijn gebit toch mooi recht te houden?

M'n tandarts heeft een beugel voor mijn gebit afgeraden omdat mijn gebit 'te zwak' bleken te zijn. Maar ik zit er wel heel erg mee.. Want je gebit geeft ook soortvan je 1e indruk op iemand.
Ik ben nu 15 jaar en vooral nu in de puberteit is het allemaal extra zwaar. Want mijn leeftijdsgenoten beoordelen vaak op uiterlijk.
Maar een mooi gebit zou mijn zelfvertrouwen een enorme boost geven.
Alvast hartelijk bedankt!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Natuurlijk is het voor een puber belangrijk om er goed uit te zien, maar daar draait niet alles om, er zijn ook genoeg jongeren populair die er wat minder fraai uitzien. Hoe zij dit doen? Door zelfverzekerd te zijn, of dat uit te stralen. Je kunt dus het beste gaan werken aan je zelfbeeld, ga eens kijken wat er wel mooi is aan jezelf, in plaats van je te focussen op het mindere. Je tanden verzorgen is heel belangrijk, dat ze er verzorgd uitzien is belangrijker dan dat ze perfect in een rijtje staan.
Natuurlijk zijn er alternatieven voor een mooi gebit, buiten de voor jou afgeraden beugel, is er een mogelijkheid voor facings, dit is echter een dure oplossing en ook niet voor iedereen geschikt. Het beste kun je eens een advies inwinnen bij een orthodontist, die heeft een betere kijk op gebitten corrigeren dan een tandarts, tenzij de tandarts ook beugels gespecialiseerd is in het plaatsen van beugels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste maak een afspraak bij een orthodontist die weet meer over de mogelijkheden dan de tandarts. Er bestaat een doorzichtig bitje wat de tanden rechtzet. Dit kan de orthodontist je geven. Het is iets duurder dan de standaard beugel. Hierdoor raken je tanden niet beschadigd van de plakkers. Zorg dat je gebit in goede conditie komt. Poetsen flossen enz.