vaginale windjes of bacteriële vaginose?

Hallo,
Een jaar geleden ben ik behandeld tegen bacteriële vaginose. Heb een kuurtje gehad. Klachten waren o.a. stinkende afscheiding (door broek heen) en vaginale windjes.
Nu laat ik de laatste tijd ook vaginale windjes (meestal komen ze mee als ik ahum normale wind laat) verder geen rare geurtjes oid.
Heel gek niet tijdens of na de sex. Ik vind het nogal beschamend om het hier neer te zetten maar weet niet zo goed wat ik er mee moet.
Ik had het als tiener ook, toen ik nog niet sexueel actief was. Is dit raar dat er zomaar lucht uit de vagina komt? Het enige wat ik op internet lees is dat het tijdens of na de sex kan komen.

Ook niet onbelangrijk. Mijn vriend en ik "zijn bezig" om zwanger te worden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en advies voor me heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het niet vertrouwd, naar de huisarts, in de meeste gevallen kan het geen kwaad.

Antwoorden (1)

Ik weet niet of je dit al wist,maar alle en werkelijk alle vrouwen laten vaginale windjes.
Om maar te zeggen dat dit heel normaal is.
Dat komt omdat ook de holte achter de vagina bewegelijk is,en ongewild kleiner gedrukt kan worden waardoor er lucht ontsnapt.
Omdat dit heel normaal is,zou ik me pas gaan zorgen maken als deze vaginale windjes "naar" ruiken omdat er bvb een nieuwe bacteriële infectie achter zit.
Nog een tip: Zowel naar mannen als ook naar vrouwen toe? Schaam je niet en praat erover maar schaam je niet.
Maar best enkel als je denkt dat praten erover aan de orde is.
Praten met verschillende Dokters en gynaecologen is natuurlijk nog het beste,omdat net zij jouw nog het beste gerust kunnen stellen.
En veel succes met jullie kindje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt. Dan ga ik er vanuit dat het goed zit! Ruiken.doe ik ze niet gelukkig!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel goed dan,prima zo.
Heb je nog vragen?, ook zeer persoonlijke vragen,stel ze gerust,wanneer je maar wil,ook na goeie vraag.
En laat me alles weten over jullie kindje,ik zou het graag zien lukken en gebeuren.