Wat kan je op je vagina smeren tegen rode bultjes na het scheren?

Altijd als ik mij heb geschoren bij mijn vagina krijg ik rode bultjes. En dan niet tussen mijn schaamlippen maar echt op dat bot, waar het meeste haar groeit. De venusheuvel heet dat geloof ik. Soms begint het zelf te bloeden als ik de douche uitstap.
Wat moet ik hier aan doen? Ik heb ook wel eens gelezen dat je je vagina kan epileren? Hoe doen mensen dat? Met een epileer apparaat of haar voor haar met een pincet?
Wat mag ik op mijn vagina smeren tegen de bultjes?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
41.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
A: vagina is het geboortekanaal.
B: ja het heet venusheuvel.
C: zorg dat je mesje goed scherp is en voldoende scheergel gebruiken. Dan mag je geen irritatie krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je je venusheuvel helemaal kaal scheren? Een keurig bijgehouden matje ziet er toch ook leuk uit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarbij is het ook makkelijker om te scheren tegen de haargroei in als het al wat langer is.

Antwoorden (6)

Tegen bultjes na het scheren werkt Sudocrem erg goed. Het is het belangrijk dat je bij het scheren van schaamhaar altijd een nieuw scherp scheermesje gebruikt, omdat de huid daar erg gevoelig is. Als je scheert met een bot mesje heb je al snel kans op wondjes en bloedingen. Verder is het aan te raden om altijd met de haargroei mee te scheren, en als je een gladder resultaat wilt kun je erna tegen de haargroei in scheren. Je schaamhaar epileren raad ik je persoonlijk af, dat is erg pijnlijk! Kies liever voor waxen, maar laat dit wel doen bij een salon die hierin is gespecialiseerd. Klinkt misschien eng, maar je bent niet de enige die dat zal laten doen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
verpulver een aspirine (geen paracetamol), en vermeng die met wat creme of hand and body lotion, dat brengt de huid tot rust.
Rieneke1
11 jaar geleden
naamlooss
11 jaar geleden
Interesant. Heb je een bron?
Rieneke1
11 jaar geleden
nee, ik heb het heel lang geleden ooit ergens gelezen, en sindsdien doe ik het zo.
het bevalt goed, geen rode bultjes meer.
Als je net ergens hebt geschoren , kun je het beste onder de douche wat betadine scrub erop smeren en na een paar minuutjes weer eraf spoelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste is het een goed idee om voor je vagina/venusheuvel alleen te scheren met een scheermesje die niet geparfumeerd is, deze is daartegen niet zo goed bestemd.

Als je alsnog bultjes krijgt kan je opzoek gaan naar een ongeparfumeerde melk die verzachtend werkt... denk hierbij bijvoorbeeld aan sudocreme of een andere zalfsoort die hieraan gelijk is.

Voor het epileren kan je inderdaad een epilady (epileer machine) gebruiken maar dit is niet heel erg comfortabel, dus het beste is om goede strips te kopen en te harsen, dit gaat sneller en fijner.

Ik hoop dat dit antwoord een beetje heeft geholpen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker. Dank u.
Op de venusheuvel kun je gewoon creme of lotion smeren speciaal voor na het scheren. Je vindt deze bij een drogist bij de scheerspullen.
Het is gewoon after shave maar dan voor vrouwen. Ik raad je etos huismerk aan (zit in een klein flesje) die gebruik ik zelf ook regelmatig een beetje en dan helpt goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het klinkt misschien heel raar maar ik epileer al geruime tijd daar met een apparaat dit werkt perfect
gebruik wel 1 die in het water gebruikt kan worden
dit neemt veel irritatie weg
het is gewoon handigheid met het apparaat om het te kunnen scheren
en daar waar het apparaat niet makkelijk te gebruiken is kun je het met het scheermes doen en gebruik dan steeds een nieuw mesje van een goed merk