Wat is de juiste manier van je kont afvegen

Klingt heel stom maar befoel het uiterst serieus. Een vriendin van mij ging laatst trouwen. Ze had hulp nodig met touleteren ivm haar gigantische jurk. Ik hielp haar. Na het plassen zag ik dat zij naar achter haar vagina afveegde. Ik zei dat ze baar voren moest vegen en niet naar achter. Zij zei : heb jij niet van je moeder geleerd dat je alles naar achter moet vegen. Nee dus ik heb geleerd dat wat van achter komt je naar achter veegt en dat wat van voren komt naar voren afveegt. Wat is nu juist xx

Toegevoegd na 39 seconden:
Toiletteren

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
33.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar eens op deze link: http://www.goeievraag.nl/vraag/vreemde-vraag-veeg-staand-zittend.28695

Het beste antwoord

Lijkt mij -met het oog op het verspreiden van bacterien uit de achtergelegen opening het verstandig is om naar achter te vegen. Urine is [een urineweg infectie daargelaten] steriel. Dus infecties vanuit die hoek is onwaarschijnlijk. Maar ik ben geen vrouw :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

van het midden uit lijkt mij. zo dat het nooit naar elkaar gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik als tienermeisje een blaasontsteking had raadde de dokter mij aan om van voor naar achter te vegen. Dit om te voorkomen dat de poepbacteriën (zoals ze die in diverse tv programma's noemen) in je urine-buis terecht komen en daar een ontsteking kunnen veroorzaken.
Je vriendin heeft voor mij dus gelijk. Ik doe het zo ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Volgens mij ging het om het afvegen na het *plassen*.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat kont afvegen, maar dan nog is het na het plassen niet handig om van achter naar voren te vegen. Aan je anus kunnen nog steeds bacteriën zitten en je kunt niet zien waar je precies veegt, waar de bacteriën zitten en waar je ze naartoe veegt. Altijd naar achter afvegen, OOK NA HET PLASSEN zei mijn huisarts dus...
Cryofiel
14 jaar geleden
Hmm, ik lees in de toelichting "dat zij naar achter haar vagina afveegde". Daarom dacht ik dat het daar om ging. Maar goed, zeker met deze toelichting ben ik het helemaal eens met je antwoord. Dit is ook precies wat ik heb geleerd, met dezelfde reden. En als het dan ook nog eens door een dokter wordt aanbevolen het zo te doen, dan moet het wel de meest hygiënische manier zijn. +1 bij deze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Dat is wat de huisarts mij vertelde bij de blaasontsteking
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juiste antwoord, zo leer je het ook als verzorgende te doen , ivm bacterieën +
Zowel na het plassen als ontlasten, van voor naar achter afvegen, zodat je de laagste kans op blaasontstekingen hebt.

Mannen hebben dit euvel niet en meestal zwieren ze hun geslachtsdeel alle kanten op om de urinedruppels af te schudden...

Overigens is 't nog hygienischer je kont met water te spoelen na het ontlasten net zoals de Fransen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt helemaal niet stom hoor. Ik heb altijd geleerd om naar achteren af te vegen, dit i.v.m. de bacterien etc. ik leer het m'n dochter ook zo. Tijdens mijn opleiding in de zorg, werd mij verteld dat je plasjes het beste kan deppen en ontlasting naar achter af te vegen. Dit omdat in het geval van een urineweginfectie, je ook de vagina kan infecteren met bacterien als je naar achteren afveegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dame heeft momenteel blaasontsteking. Op de bijsluiter van haar medicijnen staat duidelijkvermeld,dat ter voorkoming van infecties het aan te raden is van voor naar achter te vegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd van voor naar achter. Je anus kan wel wat hebben. Maar je urinewegen kunnen niet zoveel hebben, en door van achter naar voor te vegen kun je bacteriën zo je plasbuis in vegen.

Dus: of het nu 'van achter' of 'van voren' komt, het blijft het beste om van voor naar achter te vegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is om naar achteren af te vegen omdat er anders bacterieën die vanuit je anus naar voren worden gebracht door het afvegen naar voren. Hierdoor kan er een blaasontsteking ontstaan. Als je het naar achter veegt kan er niks verder mee gebeuren. Er ontstaat geen anus ontsteking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk van voor naar achter. Dit natuurlijk om infecties te voorkomen. Als er bacterïeen uit je anus in je plasbuis komen dan kun je ontstekingen krijgen. Andersom kan eigenlijk bijna niet.