Waarom komen in kleine tubetjes (oogzalf) op den duur scheurtjes aan de zijkanten?

Ik heb daar altijd last van. Op een bepaald moment zijn die dingen wat leger en buigen/knikken ze een beetje om. Iedere keer vieze vingers en een vieze toilettas.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat ze worden gemaakt van een zwak metaal, en er geen tegendruk van binnenuit is. Je kunt dit voorkomen door de achterkant op te rollen, in plaats van leeg te knijpen, om zo de druk erop te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de tubes zijn meestal van slechte kwaliteit en scheuren snel.. het is een metaal dat zichzelf doet scheuren door dezelfde bewegingen (vb drukpunten)

vind het vreselijk wanneer dat gebeurt.. dan spuit de zalf alle kanten op ..
waarom maken ze niet eens van die degelijke tubes? plastic zoals tandpasta of dergelijke.. maar dat zal waarschijnlijk niet lukken met de chemische stoffen en dergelijke..