Krijg ik een bovenooglidcorrectie vergoed?

Ik ben 16 jaar oud en ik heb altijd al last gehad van hangende bovenoogleden. Ik heb redelijk vaak hoofdpijn omdat ik bijna de hele dag mijn wenkbrauwen moet optrekken om mijn over hangende oogleden op te trekken. Ik ben verzekerd bij CZ en we hebben een top pakket.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als het een medische noodzakelijkheid is (zo te lezen is dat het geval): JA! Als het slechts een cosmetische ingreep is dan niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag de huisarts om een doorverwijzing naar de specialist. Als de specialist vindt dat het een medische noodzaak is, kun je de aanvraag indienen en wordt de beoordeeld door de CZ. Geef goed je klachten aan en maak foto's om mee te sturen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe werkt het?
Voor een correctie aan de bovenoogleden hebt u altijd vooraf toestemming van ons nodig. Meestal vraagt de behandelend specialist die voor u aan. Hij/zij stuurt hiervoor een aanvraag met duidelijke foto's van uw ogen naar ons op. Als u zelf de aanvraag bij ons indient, dan kunt u dit sturen naar:

CZ
T.a.v. afdeling Medische beoordelingen en Zorgservice
Postbus 90152
5000 LD Tilburg

We sturen u en de behandelend arts daarna een brief waarin staat of u toestemming krijgt.

Wanneer vergoeden we uit de basisverzekering?
We vergoeden de correctie uit de basisverzekering als de verslapte bovenoogleden het gevolg zijn van een aangeboren afwijking. Of ze zijn het gevolg van een chronische aandoening die u al bij de geboorte had. Een vergoeding uit uw basisverzekering verrekenen wij wel met een openstaand eigen risico.

Wanneer vergoeden we uit de aanvullende verzekering?
We vergoeden een correctie aan de bovenoogleden uit uw aanvullende verzekering als u geen vergoeding uit de basisverzekering krijgt. De voorwaarde is dat het verslapte bovenooglid tenminste de helft van de pupil bedekt. Uit de aanvullende verzekering Jongeren en uit de aanvullende verzekeringen van CZdirect is er geen vergoeding voor een correctie aan de bovenoogleden.
Bronnen: