Wat doe je met een driftige baby van 7 maanden oud?

Moeder geeft borstvoeding, geen vast ritme

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Wiegen. Zachte wiegeliedjes voor zingen. Of rustige klassieke muziek laten horen. Op je blote buik leggen met een warm dekentje eroverheen.
Amadea
11 jaar geleden
Misschien vaker voeden?
Misschien eens met het consultatiebureau bekijken wat de oorzaak van het ongenoegen kan zijn?
Misschien eens controleren of de baby genoeg voeding krijgt?
Misschien meer aandacht.
Misschien meer rust.
Misschien juist meer stimuleren.

Het kan dus vanalles zijn waardoor de baby zich niet lekker voelt.

Je baby vindt spelen steeds interessanter worden en kan zichzelf eventjes vermaken als hij op de grond zit of ligt. Moedig hem aan om te spelen door hem stimulerende en interessante speeltjes te geven.

http://www.babybytes.nl/Baby%60s/kalender/maand/7
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik dacht ook direct aan de voedingsstoffen. Consultatiebureau lijkt me een goede en/of misschien eens een extra gevulde fles (qua samenstelling, njiet persé qua hoeveelheid) proberen ipv borstvoeding
Dragen in een draagdoek. Dan heb je veel heel direct contact, maar je hebt ook je handen vrij.
Met borstvoeding heb je niet echt een vast schema waar je je aan houdt, maar dat is geen probleem. Het is wel handig om een min of meer vast slaapritme aan te houden.