Stel dat je een aanvullende tandartsverzekering hebt, hoef je dan geen eigen risico te betalen ?

Toegevoegd na 5 minuten:
ik bedoel uiteraard of je geen eigen risico hoeft te betalen voor de tandartskosten die je maakt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Bij ons (vgz) is het zo dat je een bedrag van 80% tot een totaalbedrag van 570 € vergoed krijgt. dus eigenlijk 570 €
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de meeste aanvullende tandartsverzekeringen krijg je maximaal 75% vergoed, dus dan heb je zelf nog steeds een deel van de rekening te betalen.

Het is dus zaak te kijken wat je tandarts je afgelopen jaar (jaren) in rekening gebracht heeft. Te vragen aan je tandarts of er groot onderhoud aan zit te komen en dan nog eens af te wegen of het wel zo voordelig is om je te verzekeren voor tandheelkundige kosten (oftewel: Dit aapje gaat volgend jaar geen aanvullende tandartsverzekering meer afsluiten, 't kost me meer dan het opgebracht heeft).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je het standaard eigen risico bedrag bedoelt van Eu 220,-. Dat is puur voor je zorgverzekering en dus niet voor je tandartsverzekering.
Wel verschillen de polisvoorwaarden per verzekering voor wat je vergoedt krijgt. Sommige behandelingen/onderdelen (zoals het consult) worden voor 100% vergoedt, anderen voor 75% en nog weer andere helemaal niet.

Dit verschilt per verzekering en kun je opvragen bij de website van je verzekering.

Geen eigen risico dus, wél een eigen bijdrage, afhankelijk van je verzekering en je gekozen pakket
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigen risico heeft alleen te maken met de basisverzekering. Medicijnen van de huisarts /specialist, ziekenhuis bezoek.
Dus nee je hoeft dan geen eigen risico te betalen.

Misschien een leuk wetenswaardigheidje.. Als je een tandartsverzekering wilt (je bent student(e)), dan moet je er eerst zeker van zijn dat je kosten per jaar boven de 500 euro uitkomen. Is dit niet het geval (want de afgelopen jaren kwam je niet boven bijvoorbeeld de 200 euro) dan kun je deze verzekering eruit gooien. Je bent dan goedkoper uit om die 200 euro zo te betalen,..dan je er tegen te verzekeren.

Houd er rekening mee dat wanneer je ouder wordt (+- 50 jaar) en je tanden beginnen te slijten, dan kan het zijn dat wanneer je weer een tandartsverzekering wilt dat ze je niet meer als klant aannemen.