Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een kind van twee jaar poetsen met parodontax zonder fluor?

Ik wil geen tandpasta met fluoride voor mijn kind, gebruik ik zelf ook niet. Ik weet dat er speciale kindertandpasta's zijn zonder fluoride maar vraag me af of parodontax zonder fluor ook geschikt is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, dat wordt niet aanbevolen. Parodontax zelf zegt dat kinderen onder de 7 niet met Parodontax moeten poetsen en voordat je een tandpasta zonder fluoride gebruikt, je eerst je tandarts moet raadplegen.

Overigens is Parodontax sowieso niet echt ideaal voor kleine kinderen door de ontzettend gore smaak, het feit dat het eigenlijk voor geïrriteerd tandvlees is en het feit dat er Salvia in zit.

En alsjeblieft, geef je kind een tandpasta met fluoride, je kind zal je er later voor bedanken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je minder dan een halve erwt qua hoeveelheid gebruikt voor uw kindje kan Parodontax zonder fluor zeker geen kwaad. Maar zonder tandpasta kan het ook, zelfs bij volwassenen. Gezonde voedingsgewoontes aanbrengen vanaf nu al zal helpen gaatjes en andere ellende te voorkomen.
Als je minder dan een halve erwt qua hoeveelheid gebruikt voor uw kindje kan Parodontax zonder fluor zeker geen kwaad. Maar zonder tandpasta kan het ook, zelfs bij volwassenen. Gezonde voedingsgewoonten aanbrengen vanaf nu al zal helpen gaatjes en andere ellende te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding