Mag een kind van twee jaar poetsen met parodontax zonder fluor?

Ik wil geen tandpasta met fluoride voor mijn kind, gebruik ik zelf ook niet. Ik weet dat er speciale kindertandpasta's zijn zonder fluoride maar vraag me af of parodontax zonder fluor ook geschikt is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

Nee, dat wordt niet aanbevolen. Parodontax zelf zegt dat kinderen onder de 7 niet met Parodontax moeten poetsen en voordat je een tandpasta zonder fluoride gebruikt, je eerst je tandarts moet raadplegen.

Overigens is Parodontax sowieso niet echt ideaal voor kleine kinderen door de ontzettend gore smaak, het feit dat het eigenlijk voor geïrriteerd tandvlees is en het feit dat er Salvia in zit.

En alsjeblieft, geef je kind een tandpasta met fluoride, je kind zal je er later voor bedanken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je minder dan een halve erwt qua hoeveelheid gebruikt voor uw kindje kan Parodontax zonder fluor zeker geen kwaad. Maar zonder tandpasta kan het ook, zelfs bij volwassenen. Gezonde voedingsgewoontes aanbrengen vanaf nu al zal helpen gaatjes en andere ellende te voorkomen.
Als je minder dan een halve erwt qua hoeveelheid gebruikt voor uw kindje kan Parodontax zonder fluor zeker geen kwaad. Maar zonder tandpasta kan het ook, zelfs bij volwassenen. Gezonde voedingsgewoonten aanbrengen vanaf nu al zal helpen gaatjes en andere ellende te voorkomen.