Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heeft iemand goeie tips over het opvoeden van een hond?

Hallo, ik heb net een puppy gekregen, zijn vader is een American Bulldog en zijn moeder Half Fila Brasileira en Half rotweiler.

Ik wil graag wat goeie tips over hoe ik hem kan leren wat wel en niet mag? Zijn er misschien handige sites voor? Ik wil ze graag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze is ongeveer 3 maanden uit

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
733

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een hond opvoeden leer je niet van internet. Ik ben zelf een paar jaar geleden met mijn pup bij een hondenclub gegaan om e.e.a. aan sociaal gedrag te leren. Goede begeleiding leert jou ook de lichaamstaal van je hond te begrijpen, althans voor een groot deel. Mijn hond en ik vinden het na drie jaar nog steeds leuk om met andere mensen en honden samen te werken.
(Lees meer...)
jc54
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
+ geld voor iedereen die een hond in huis neemt, zeker met de fokcombinatie die vraagsteller heeft is het raadzaam om naar een hondenclub te gaan. Ook de inprentingsperiode is bijna verstreken. En ja, het blijft geweldig leuk om met je hond te trainen!

Andere antwoorden (2)

Kijk eens op onderstaande website. Daar vind je tips over het opvoeden van een hond en het voorkomen van bekende problemen. Veel succes!

Toegevoegd na 45 seconden:
In ieder geval is het belangrijk dat je duidelijk en consequent bent. "Nee" is gewoon altijd "nee". Niet eerst iets verbieden en dan af en toe toch toestaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boeken en internetbronnen kunnen je helpen, maar waarchijnlijk is het het beste om met haar op puppycursus te gaan.
(Daarna elementaire gehoorzaamheid en andere cursussen zolang jij en je hond er zin in hebben.)

Daarnaast is het belangrijk dat je je hond leert begrijpen, en haar als hond behandeld. Een hond is namelijk geen mens.
(Dat betekent natuurlijk niet dat je haar slecht moet behandelen, alleen dat een dier anders behandeld wordt dan een mens!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding