Waar kan ik een dokter een prive email sturen over een probleem wat ik heb zonder dat het online komt te staan of langs dokter zelf hoef?

-

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (3)

Sommige huisartsen houden tegenwoordig online spreekuren of e-mailspreekuren. Daarnaast heeft een aantal artsen zich specifiek op hulpverlening via internet toegelegd. Een bekende is bijvoorbeeld huisarts Mol, alias de emaildokter: http://www.emaildokter.nl/ of de site mijn specialist: http://www.mijnspecialist.nl/

Het blijft wel zo dat een arts pas écht een goede diagnose kan stellen en een goede behandeling kan inzetten wanneer hij of zij je kan onderzoeken, verdere onderzoeken kan aanvragen, en ook je gehele medische geschiedenis kent. Juist daarom is het vak van een huisarts zo ontstellend belangrijk binnen de medische wereld. Wanneer een patiënt van specialist naar specialist gaat, is er altijd maar één die het hele overzicht behoudt over die veelheid aan informatie, onderzoeken en diagnoses: de huisarts. Je huisarts is gebonden aan het beroepsgeheim, en simpele klachten kunnen soms ook via het telefonisch spreekuur worden afgehandeld. Dan hoef je dus ook niet langs een dokter, maar word je klacht wél beoordeeld door iemand die een compleet plaatje heeft van jouw medische situatie, en niet maar één puzzelstukje.

Ik zou je persoonlijk dus aanraden om altijd juist wél naar je eigen huisarts te gaan, en als je het idee hebt dat je daar niet correct wordt geholpen, eventueel een andere huisarts te zoeken. Als je het idee hebt dat je nu met een bepaalde klacht niet bij je huisarts terecht kunt, loop je gevaar wanneer je een keer plotseling ziek wordt en om die reden niet of niet op tijd je huisarts belt.

Maar als je niet naar mijn goedbedoelde raad wilt luisteren, dan denk ik dat je voor relatief simpele en eenduidige klachten best een goed advies kunt krijgen op de hierboven door mij genoemde sites. Bedenk wel dat bij complexe vragen altijd meer informatie nodig is om tot een juiste diagnose te komen, maar ik neem aan dat deze artsen je het ook zullen vertellen als jouw klacht zich niet leent voor een e-consult.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige huisartsen werken wel met e-mail die zo beveiligd is, dat niemand anders dan de arts de mail ontvangt en kan beantwoorden. Kijk op de internetsite van je huisarts of er een dergelijk e-mailadres bestaat voor jouw huisarts, want nog lang niet zo veel huisartsen werken op deze manier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt op internet een willekeurige dokter een mail sturen onder een anonieme naam. Ze zullen dat vast begrijpen en je verder helpen.

Verder wil ik je adviseren om eens op het "medisch forum" te kijken, wellicht staat daar je "probleem" al tussen met de nodige uitleg. Staat het er niet tussen, maak dan wederom een anoniem acount aan en stel je vraag of vertel je probleem. Succes.