Ik ben een jongen van 20 jaar en merk de laatste tijd dat mijn haar zeer dun en droog is geworden. Is dat mischien het gevolg van teveel masturberen?

Heb gelezen dat masturberen een oorzaak is van haaruitval. Klopt dit? Ik masturbeer wel bijna dagelijks. Heeft teveel masturberen negatieve effecten op de gezondheid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik me niet voorstellen...
Ik wil hier meer over weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haaruitval wordt vooral bij jonge mensen vaak veroorzaakt door vitamine B tekort.
Je zou in ieder geval vitamine B complex kunnen kopen dat helpt in dat geval goed.
Ik had vorig jaar haaruitval door ondervoeding(en daardoor vitamine tekorten)en mijn haar haar is nu weer dik en gezond.
Weet je zeker dat je alle vitamines binnen krijgt,genoeg groente en fruit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zeggen ook wel sat je er blind van wordt. Of inpotent. Lui zaad. Lamme arm...
Ik zou t dus maar niet meer doen...
Ritsuka
11 jaar geleden
onmogelijk, ik zou eerder naar je voeding kijken

Antwoorden (5)

Welnee, en je wordt ook niet blind. Kan zijn dat je je voedingspatroon hebt gewijzigd, kan ook natuurlijke aanleg. Sommige mensen hebben nog een dikke haardos op hun 70e en bij anderen wordt het al eerder dunner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste experts zullen dit stevig ontkennen en verklaren voor onzin maar ik heb aan den lijve ondervonden dat dit wel degelijk een van de bijwerkingen kan zijn van overmatig rukken. En dan met overmatig echt te veel. Vooral icm een slechte voeding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus je besteedde te veel aandacht aan het rukken waardoor je vergat gezond te eten.... Kortom door slechte voeding viel je haar uit... Had dus niets te maken met je relatie met je rechterhand...
Ritsuka
11 jaar geleden
klopt mobie
Dun en droog haar wordt voornamelijk genetisch bepaald.
Kijk naar je vader ( soms zit dit aan moeders kant in de genen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb gelezen dat je je dunne en droge haar juist moet voeden met het door jou geproduceerde goedje.

Beetje het shampoo/conditioner effect.

Op zich ook wel logisch, je geeft het dan weer terug aan het lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat jouw haar de laatste tijd dun en droog is geworden heeft er niets mee te maken dat je bijna dagelijks masturbeerd.
Nog zo'n fabeltje over mastuberen: vaak mastuberen leid tot blindheid en doofheid. Allemaal onzin, is niks van waar.
Té veel masturberen waarbij je eikel zeg maar pijnlijk schraal gaat aanvoelen is natuurlijk nooit goed voor je gezondheid.
Maar gewoon dagelijks masturberen is in feite juist goed voor je penis en ballen door de bloedstuwingen die ervoor zorgen dat je penis hard en stijf opzwelt. Vaak trainen mannen met dagelijks te mastuberen hun penis en kunnen hierdoor zelfs dan het moment bepalen hoelang hij stijf en hard kan blijven tot het moment waarop het voorvocht komt en uiteindelijk sperma begint te spuiten. Hierdoor genieten ze ook langer met sex bij hun vrouw/vriendin, voor 'n vrouw is het tenslotte een afgang als de man met sex vrijwel meteen klaarkomt.