Weet je lichaam al voor de innesteling van een eicel dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden of niet?

Sinds ik probeer zwanger te raken menstrueer ik soms wat heftiger, de ene maand gewoon normaal en de andere maand opeens langer en heftiger.

Kan er samenhang zijn dat ik de laatste maanden probeer zwanger te raken en me dit opvalt? Weet je lichaam soms dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden en gaat het daarom meer baarmoederslijmvlies aanmaken?

Ik heb altijd vroege zwangerschapstesten gebruikt maar nog nooit een positieve test gehad, dus er heeft nooit een innesteling plaatsgevonden.

Ik ga deze week langs de gynaecoloog omdat ik bang ben dat ik endometriose heb, maar nu twijfel ik daar weer aan omdat ik deze maand weer een normale menstruatie had.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het kan ook stress zijn, of spanning omdat je graag zwanger wilt worden.

En hoe stom het ook klinkt, maar wat gebruikte je als bescherming? Ik gebruik de pil, waardoor mijn menstruatie wat minder is, als dit bij jou ook het geval is dan is dat denk het antwoord.

Als je altijd alleen condooms gebruikte, vergeet dan niet dat er bij je menstruatie-afscheiding nu ook 'overleden sperma' zit.

Als je twijfelt gewoon naar de gynaecoloog gaan, je kan maar beter niets hebben en zijn geweest, dan niet gaan en wel iets hebben!

Veel succes met je zwangerschap!