hoe kan ik de pijn van carpaal tunnel syndroom verlichten?

Ik ben over 2 weken uit geteld.Ik heb langzaam het carpaal tunnel syndroom gekregen.elke nacht word het steeds erger. Ik slaap met pols beschermers aan en ik doe oefeninge in warm water.niks helpt.dit zijn de dingen die ik kon doen vertelde de HA en de VK.Na de zwangerschap kunnen de klachten meestal verdwijnden.Maar kunnen enkele maanden duren.Dit is echt een belemmering van me dagelijkse dingen die ik moet doen.boterham smeren doet al pijn.ik melt dit ook Iedere keer bij me VK maar ze zegd dit is een heel vervelende kwaal.Is er nog iets wat ik zou kunnen doen voor verlichting?ik word er gek van.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige dat ik je kan aanraden is een kleine operatie waarbij ze in de banden snijden.
Is onder plaatselijke verdoving en binnen 10 minuten gepiept, alleen kan/mag je die hand dan een week of 2 a 3 niet gebruiken en dat kan wel lastig zijn als je dan net met een kleine zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze zwanger is? Vaak zijn de klachten na de bevalling nagenoeg over (ik heb het ook gehad)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken het meer van mijn vader (die volgens mij echt niet zwanger was) en mijn tante, die het ook op latere leeftijd kreeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij zwangere vrouwen is het een vervelende kwaal.dat na de zwangerschap weg kan gaan.maar ook mensen die niet zwanger zijn kunnen het krijgen en die kunne operatie laten doen of spuiten late zetten.maar verdere pijn verlichting tijdens zwangerschap is lasig.ik denk dat ik er door heen moet en wachte na de bevalling en zelfs Daan kan het maanden duren.:-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoop ellende gezien van opereren, moet men echt als laatste optie doen! Krom getrokken vingers.
Met inspuiten gebruiken ze cortisonen en dat kan weer verdikkingen opleveren in het weefsel.
En het doet heel erg zeer en het moet meerdere keren wat ook heel slecht is voor het weefsel. En het helpt tijdelijk. Echt het beste is om het tractie-apparaat te doen bij een fysiopraktijk

Antwoorden (2)

Vraag bij je huisarts om een plaatselijke inspuiting met cortisone,bij mijn echtgenote hielp dit goed.Je kan ook vragen om Diclofenac,alleen weet ik niet of dit bij zwangerschap mag gegeven worden.
fremar
11 jaar geleden
Vooral niet laten injecteren of opereren alleen als het niet anders kan. Heb daar zoveel slechte uitkomsten va gezien.
Vooral verkorte pezen en kromgetrokken vingers.

Ik heb ook carpaal tunnel syndroom en een cts-tractieapparaat heeft mij enorm geholpen. Dan worden de gewrichten opgerekt en komt er meer ruimte. Totaal pijnloos!
Het is echt ee verademing want ik zat s' nachts rechtop in mijn bed van de afknelling en nu niet meer.
Het is niet totaal weg links, rechts wel. Maar dan strek ik even mijn pols en dan verdwijnt het weer het is nooit meer zo erg geworden!
Er zijn maar een paar apparaten in nederland maar dt kan je vinden als je tractie apparaat intikt bij google of via je fysiotherapeut.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor het de ontbrekende letters met typen, maar ik vindt het zo belangrijk voor je, dat ik het te snel heb getypt.