Hoe weet je wanneer je ongezond aan het eten of drinken bent, als je er niks van voelt en er goed uitziet?

Bv, de ene krijgt hoofdpijn na een nachtje zuipen, dus dan weet je dat je niet zoveel moet drinken, maar sommigen die drinken en eten, hebben nooit hoofdpijn, slapen en zien er wel toch goed uit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

zodra je gezonder gaat eten, merk je het verschil. Je merkt dan pas dat je eerst eigenlijk continue moe was, maar omdat je je altijd zo voelde, leek het normaal.
Als je een paar dagen echt gezond gaat eten, heb je ineens een stoot energie meer (merkte ik zelf toen ik gezonder ging eten).

Verschilt per persoon hoeveel last je van iets hebt, en wat je kan hebben aan ongezond eten voordat je ziek word.
Vaak merk je het snel genoeg bij stress of slaapgebrek. Als je niet gezond leeft, word je sneller ziek bij zoiets.

Toegevoegd na 3 minuten:
En naarmate je ouder word ga je het sneller merken. Op jonge leeftijd een nachtje doorhalen gaat nog wel, maar als je dat 10 jaar later zou proberen is het een stuk zwaarder.
Ritsuka
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ken je Supersize Me? Dat is een documentairefilm gemaakt door Morgan Spurlock, een Amerikaan die een maand lang al zijn maaltijden bij een grote hamburgertent kocht en steeds ja zei als hem werd gevraagd of hij de extra large-versie ('super size') wilde van een product. Heel interessant. Hij ging bijna dood. De artsen, die zijn gezondheid en conditie in de gaten hielden, raadden hem met klem aan te stoppen omdat hij zichzelf aan het vergiftigen was.
Wat hij deed is waarschijnlijk extreem, maar niet zomaar een gek verzinsel. Er zijn mensen die zichzelf dagelijks vergiftigen met dit soort fout voedsel, misschien niet in de mate en het tempo van Spurlock, maar uiteindelijk wel met dezelfde funeste gevolgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thnx voor de +, kittekop. Ik denk dat de meeste mensen die slecht eten dat wel beseffen, maar dat de verslaving aan suiker, zout, E621 en dergelijke zo groot is dat ze er niet mee kunnen stoppen. Net zoals rokers en drinkers: weten en er iets mee doen zijn twee heel verschillende zaken.
dat kun je weten door je gezond verstand in te zetten en dat te gebruiken om kennis te vergaren over (on)gezond eten en drinken,wellicht door middel van boeken en/of internet.
11 jaar geleden
Gewoon even bij de dokter op suiker, cholestorol en bloeddruk controleren!