slecht slapen, war kan je er tegen doen? (beschrijving)

een kennis van mij slaapt slecht (soms maar 3uur per nacht) en dat sinds zijn vrouw is overleden. hij zegt dat hij wakker schiet en dan vanalles ziet en hoort. ik maak me heel veel zorgen, weet iemand hoe hij dit kan verhelpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Sinds mijn man is overleden in 2010, heb ik ook van die nachten gemaakt, van 2 a 3 uur. Langer sliep ik ook niet. Heeft het groten deels te maken met het rouw proces.
Slecht slapen is ook een onderdeel ervan, het hoort erbij.
Je bent dan alleen en hoort van alles, ook die kennis mis haar maatje(vrouw). dit kun je niet zomaar verhelpen was het maar zo. Dit kost tijd, veel tijd, zeker de eerste tijd om eraan te wennen dat diegene die overleden is, nooit meer terug komt. Heb jezelf nooit een verlies mee gemaakt, heb je (gelukkig) geen idee hoe dat is en voelt. Ik wens jou kennis veel sterkte toe, laat ,en gun hem de tijd om te rouwen. Alleen tot jou kan ik zeggen, wees er voor hem, zeker een luisterend oor. Laat hem het verhaal doen, maar laat hem niet in de steek. Ga regelmatig bij hem op bezoek, als het kan, dan niet het eerste jaar naar het overlijden, maar ook jaren daarna, is mijn tip. Sterkte
met hem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien een voor de hand liggend antwoord, maar ik denk dat de eerste stap is: naar de huisarts.
De huisarts is er ook voor gesprekken, niet alleen voor medicatie. Het zou kunnen zijn, dat je kennis daar al heel veel aan heeft.
Je schrijft niet hoe lang geleden zijn vrouw is overleden, maar als dat al een poos is, dan is het mischien raadzaam hulp te vragen van een deskundige, bijvoorbeeld een psycholoog (ook via de huisarts).
Een rouwproces is een zeer persoonlijk gebeuren en soms is het nodig om er persoonlijke hulp bij te krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog wat info: misschien heeft hij er iets aan:
http://www.verliesverwerken.nl/rouw/rouwproces.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige juiste antwoord, zelf dokteren is zinloos in dit geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!