Dat is een humeur wat gecreëerd is door een aantal onprettige (zure) ervaringen. Bijvoorbeeld; uit je bed gevallen op je mond waardoor je tand eruit is gebutst, dan loop je naar de spiegel en ziet 3 dikke puisten in je gezicht, daarna loop je van de trap op je blote voeten en trap je in een verse hondendrol, probeert de deur te openen en je hebt de klink in je hand, dan merk je dat er is ingebroken en wil je de politie bellen maar je telefoon is gestolen, en op dat moment staat je partner voor je neus met de mededeling dat hij/zij van je wil scheiden.

Een soort opgefokt, depressief en gevoelig pijnlijk humeurtje dus ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou nou rena. Ik hoop dat die opsomming niet een van je eigen.ervaringen is haha
Kristal
11 jaar geleden
Zohee.... dat zou ik eerder de zwarte bladzij in mijn leven noemen ;-)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihi, nee hoor niels, ik val altijd met mijn neus in de boter ;) @kristal, de eerste zin van de zwarte bladzijde ;) hij is nog maar net wakker :p
daisy89
11 jaar geleden
Dankje voor je leuke antwoord

Andere antwoorden (3)

Het lijkt me dat iemand dan chagrijnig, dus niet in een zonnig humeur is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Zure Humeur staat niet echt iets in het woordenboek. Ik denk dat het gewoon al zegt. Een zure humeur is iemand die een beetje zurig is een beetje chagrijnig. Ik ken alleen een zuur gezicht hebben. Maar het met zuur humeur word denk ik bedoeld dat iemand een beetje chagrijnig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel je je gezicht voor als je een citroen eet...
Dat gezicht trek je ook als je een zuur humeur hebt.
Je zeurt met omlaaggetrokken mondhoeken over alles en nog wat.
Ik zou maar lekker zoete aardbeien eten ;-))
Ga je vanzelf van glimlachen.
Kristal