Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Facebook achternamen beginnen opeens automatisch met een hoofdletter, in tegenstelling tot vroeger. Hoe krijg je het weer normaal?

wat ik dus simpelweg bedoel is:
voorbeeld: Piet Van Vliet ipv Piet van Vliet, wat facebook er automatisch van maakt. Het zou met de kleine v moeten zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Toevallig heb ik zelf bij mijn achternaam die ook 'van' is zelf in 'Van' veranderd. Omdat dit 'internationaler' klinkt zo gezegd. Buitenlandse vrienden doen dit altijd. Ik vrees echter dat dit weer een van de nieuwe veranderingen van Facebook is. Je zou kunnen proberen om bij je account instellingen de weergave van je naam weer terug te zetten. Dat is de enige optie denk ik? Of heb je dat al geprobeerd?

Toegevoegd na 10 minuten:
Heb even op Facebook gekeken en stomtoevallig is dit een van de eerste berichten die lees op mijn vrienden update pagina (of hoe je nam dat?):

"Facebook lijkt nogal in de war... Reacties verschijnen en verdwijnen, in FB App zie ik reacties die ik vervolgens nergens terug kan vinden, verse mail wordt niet in de status bar getoond. Argh!"

Verder heb ik even de namen van mijn vrienden bekeken en iedereen wiens naam met 'van', 'der, 'den' enz. begint is nog steeds hetzelfde. Wij hebben ook al veranderingen geconstateerd. Ook berichten die we posten zijn soms opeens helemaal weg met reacties en al?
Wat ik wel weet dat is dat Facebook nog steeds bezig is met allerlei veranderingen die nog (lang) niet bij iedereen doorgevoerd zijn. (Zie de Timeline b.v.) Facebook heeft hick-ups door al gedoe. Wij noemen het de FB hik in berichtjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding